Fernanda Alonsa čekají v první polovině roku 2019 poslední tři závody „supersezóny“ světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, kde působí u továrního týmu Toyota ve třídě LMP 1. Během následujících týdnů by mělo být jasno v tom, zda – li s japonskou automobilkou Alonso absolvuje i následující sezónu 2019/2020.
1000 mil na Sebringu, 6 hodin ve Spa a 24 hodin Le Mans – takový bude od března do června program Fernanda Alonsa v rámci mistrovství světa FIA WEC. Kromě těchto tří závodů s Toyotou TS050 Hybrid LMP 1 čeká španělského dvojnásobného mistra světa F1 ještě květnová „pětistovka“ v Indianapolis.
Alonso společně se Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou v dosavadním průběhu sezóny WEC 2018/2019 obsadil v pěti závodech dvě první a dvě druhá místa a i přes diskvalifikaci z výsledkové listiny závodu na Silverstonu vede tato trojice průběžné pořadí mistrovství světa.
Alonsova smlouva s Toyotou vyprší po červnovém Le Mans. V září poté odstartuje další sezóna FIA WEC, která poté skončí v roce 2020 opět v Le Mans. Zda – li bude španělský pilot součástí tovární Toyoty i v sezóně 2019/2020, ještě není jasné. Podle vlastních slov rodáka z Ovieda jsou šance pro prodloužení smlouvy s Toyotou „50 na 50“.
„Supersezónu chci dokončit na co nejlepším umístění. Nyní vedeme mistrovství světa a v Le Mans budeme mít další šanci na vítězství,“ řekl Alonso novinářům v Daytoně, kde dnes s týmem Wayne Taylor Racing podruhé v kariéře odstartuje do nejslavnější zámořské čtyřiadvacetihodinovky.
„Až do června budu velmi vytížený. Poté bude záležet na tom, jak dopadneme ve WEC a jak skončí Indy 500 v květnu.“
„Možná se pro mě objeví další výzvy a WEC bude stále prioritou, ale možná také ne. Ke konečnému rozhodnutí ještě dospěji.“
Toyota by měla oznámit složení jezdeckých posádek obou prototypů TS050 Hybrid pro sezónu 2019/2020 během února. Spolu s tím bychom se měli též definitivně dozvědět, zda – li bude Toyota ve WEC pokračovat i po zavedení nových pravidel pro „hypervozy“, ke kterému dojde před sezónou 2020/2021.
Foto: Toyota Gazoo Racing