Jestli budu ve WEC i v další sezóně? Je to „50 na 50“, říká Alonso

Fernanda Alonsa čekají v první polovině roku 2019 poslední tři závody „supersezóny“ světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, kde působí u továrního týmu Toyota ve třídě LMP 1. Během následujících týdnů by mělo být jasno v tom, zda – li s japonskou automobilkou Alonso absolvuje i následující sezónu 2019/2020.
Jestli budu ve WEC i v další sezóně? Je to „50 na 50“, říká Alonso

1000 mil na Sebringu, 6 hodin ve Spa a 24 hodin Le Mans – takový bude od března do června program Fernanda Alonsa v rámci mistrovství světa FIA WEC. Kromě těchto tří závodů s Toyotou TS050 Hybrid LMP 1 čeká španělského dvojnásobného mistra světa F1 ještě květnová „pětistovka“ v Indianapolis.

Alonso společně se Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou v dosavadním průběhu sezóny WEC 2018/2019 obsadil v pěti závodech dvě první a dvě druhá místa a i přes diskvalifikaci z výsledkové listiny závodu na Silverstonu vede tato trojice průběžné pořadí mistrovství světa.

Alonsova smlouva s Toyotou vyprší po červnovém Le Mans. V září poté odstartuje další sezóna FIA WEC, která poté skončí v roce 2020 opět v Le Mans. Zda – li bude španělský pilot součástí tovární Toyoty i v sezóně 2019/2020, ještě není jasné. Podle vlastních slov rodáka z Ovieda jsou šance pro prodloužení smlouvy s Toyotou „50 na 50“.

Sirotkin pravděpodobně míří k týmu SMP Racing do WEC

Sirotkin pravděpodobně míří k týmu SMP Racing do WEC

„Supersezónu chci dokončit na co nejlepším umístění. Nyní vedeme mistrovství světa a v Le Mans budeme mít další šanci na vítězství,“ řekl Alonso novinářům v Daytoně, kde dnes s týmem Wayne Taylor Racing podruhé v kariéře odstartuje do nejslavnější zámořské čtyřiadvacetihodinovky.

„Až do června budu velmi vytížený. Poté bude záležet na tom, jak dopadneme ve WEC a jak skončí Indy 500 v květnu.“

„Možná se pro mě objeví další výzvy a WEC bude stále prioritou, ale možná také ne. Ke konečnému rozhodnutí ještě dospěji.“

Toyota by měla oznámit složení jezdeckých posádek obou prototypů TS050 Hybrid pro sezónu 2019/2020 během února. Spolu s tím bychom se měli též definitivně dozvědět, zda – li bude Toyota ve WEC pokračovat i po zavedení nových pravidel pro „hypervozy“, ke kterému dojde před sezónou 2020/2021.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Další článek: Renault z Lega jde do dražby

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00