Jestli budu ve WEC i v další sezóně? Je to „50 na 50“, říká Alonso

Fernanda Alonsa čekají v první polovině roku 2019 poslední tři závody „supersezóny“ světového vytrvalostního šampionátu FIA WEC, kde působí u továrního týmu Toyota ve třídě LMP 1. Během následujících týdnů by mělo být jasno v tom, zda – li s japonskou automobilkou Alonso absolvuje i následující sezónu 2019/2020.
Jestli budu ve WEC i v další sezóně? Je to „50 na 50“, říká Alonso

1000 mil na Sebringu, 6 hodin ve Spa a 24 hodin Le Mans – takový bude od března do června program Fernanda Alonsa v rámci mistrovství světa FIA WEC. Kromě těchto tří závodů s Toyotou TS050 Hybrid LMP 1 čeká španělského dvojnásobného mistra světa F1 ještě květnová „pětistovka“ v Indianapolis.

Alonso společně se Sébastienem Buemim a Kazukim Nakadžimou v dosavadním průběhu sezóny WEC 2018/2019 obsadil v pěti závodech dvě první a dvě druhá místa a i přes diskvalifikaci z výsledkové listiny závodu na Silverstonu vede tato trojice průběžné pořadí mistrovství světa.

Alonsova smlouva s Toyotou vyprší po červnovém Le Mans. V září poté odstartuje další sezóna FIA WEC, která poté skončí v roce 2020 opět v Le Mans. Zda – li bude španělský pilot součástí tovární Toyoty i v sezóně 2019/2020, ještě není jasné. Podle vlastních slov rodáka z Ovieda jsou šance pro prodloužení smlouvy s Toyotou „50 na 50“.

Sirotkin pravděpodobně míří k týmu SMP Racing do WEC

Sirotkin pravděpodobně míří k týmu SMP Racing do WEC

„Supersezónu chci dokončit na co nejlepším umístění. Nyní vedeme mistrovství světa a v Le Mans budeme mít další šanci na vítězství,“ řekl Alonso novinářům v Daytoně, kde dnes s týmem Wayne Taylor Racing podruhé v kariéře odstartuje do nejslavnější zámořské čtyřiadvacetihodinovky.

„Až do června budu velmi vytížený. Poté bude záležet na tom, jak dopadneme ve WEC a jak skončí Indy 500 v květnu.“

„Možná se pro mě objeví další výzvy a WEC bude stále prioritou, ale možná také ne. Ke konečnému rozhodnutí ještě dospěji.“

Toyota by měla oznámit složení jezdeckých posádek obou prototypů TS050 Hybrid pro sezónu 2019/2020 během února. Spolu s tím bychom se měli též definitivně dozvědět, zda – li bude Toyota ve WEC pokračovat i po zavedení nových pravidel pro „hypervozy“, ke kterému dojde před sezónou 2020/2021.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Další článek: Renault z Lega jde do dražby

22. července | Bývalý poradce Ricciarda od něj chce 10 milionů liber jako podíl ze mzdy a dalších smluvních prvků. Australan se bude u soudu bránit. odkaz
20. července | Závod W Series v Assenu vyhrála Emma Kimiläinen.
18. července | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
18. července | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).

GP Německa 2019

Pátek 26. července 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 27. července 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 28. července 2019
Závod 15.10