Ještě větší show? Můžeme se dočkat losování dodavatele pro McLaren

Ještě větší show? Můžeme se dočkat losování dodavatele pro McLaren

Horkým tématem letošní sezóny je nepochybně budoucnost partnerství mezi McLarenem a Hondou. Jak to dopadne?

Auto Motor und Sport přinesl informací, podle které Honda v říjnu rozhodne o své budoucnosti v F1. 

V Rakousku Japonci nasadili vylepšený motor. Celkový balíček změn má Hondu přiblížit na rozdíl jen 35 až 40 koní od konkurence. Pokud by tomu skutečně tak bylo, mohl by McLaren bojovat o lepší umístění a Honda by nejspíše v F1 zůstala. Pokud ne, pak je na stole možnost, že z F1 odejde.

Spekuluje se o tom, že partnerství mezi Sauberem a Hondou nakonec padne. Pokud stále existuje, byl by říjnový termín pro Sauber podstatně složitější. Vůz stavíte okolo motoru, a pokud ho musíte měnit později než v období léta, je to problém a vynutí si to řadu kompromisů. McLaren má přece jen větší zdroje, takže by situaci zvládl lépe.

Kdyby Honda skutečně odešla, FIA se postará o to, aby McLaren a Sauber nezůstali bez pohonné jednotky. 

Mercedes a Renault dodávají třem týmům, Ferrari dvěma. Byla by to tedy Scuderia, na koho by FIA ukázala prstem. Oběma týmům by ale Maranello dodávat nemuselo. Mohlo by si vybrat, a pokud nebude mít zájem o spolupráci s McLarenem, může si vybrat Sauber.

V takovém případě by všichni tři výrobci dodávali třem týmům. O dodavateli motorů pro McLaren by rozhodl los. 

Podle Auto Motor und Sport ale k tomuto scénáři nemusí dojít, protože McLaren už jedná s Renaultem.

Vliv na jezdce

Sauber má mnohem lepší vyjednávací možnosti. Není pro tovární týmy takovou hrozbou a může nabídnout sedačku mladému jezdci. Vedle Ericssona se tak může objevit znovu Wehrlein (Mercedes), Macušita (Honda) nebo Giovinazzi či Leclerc (Ferrari).

Sauber má ještě jednu výhodu. V případě Mercedesu nebo i Renaultu může být v případě krachu dohody s Hondou vítanou nevěstou. Pokud by se totiž dohodli se Sauberem, zvýšili by počet týmů, kterým dodávají a vyhnuli by se zmíněnému losování. 

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud