Horkým tématem letošní sezóny je nepochybně budoucnost partnerství mezi McLarenem a Hondou. Jak to dopadne?
Auto Motor und Sport přinesl informací, podle které Honda v říjnu rozhodne o své budoucnosti v F1.
V Rakousku Japonci nasadili vylepšený motor. Celkový balíček změn má Hondu přiblížit na rozdíl jen 35 až 40 koní od konkurence. Pokud by tomu skutečně tak bylo, mohl by McLaren bojovat o lepší umístění a Honda by nejspíše v F1 zůstala. Pokud ne, pak je na stole možnost, že z F1 odejde.
Spekuluje se o tom, že partnerství mezi Sauberem a Hondou nakonec padne. Pokud stále existuje, byl by říjnový termín pro Sauber podstatně složitější. Vůz stavíte okolo motoru, a pokud ho musíte měnit později než v období léta, je to problém a vynutí si to řadu kompromisů. McLaren má přece jen větší zdroje, takže by situaci zvládl lépe.
Kdyby Honda skutečně odešla, FIA se postará o to, aby McLaren a Sauber nezůstali bez pohonné jednotky.
Mercedes a Renault dodávají třem týmům, Ferrari dvěma. Byla by to tedy Scuderia, na koho by FIA ukázala prstem. Oběma týmům by ale Maranello dodávat nemuselo. Mohlo by si vybrat, a pokud nebude mít zájem o spolupráci s McLarenem, může si vybrat Sauber.
V takovém případě by všichni tři výrobci dodávali třem týmům. O dodavateli motorů pro McLaren by rozhodl los.
Podle Auto Motor und Sport ale k tomuto scénáři nemusí dojít, protože McLaren už jedná s Renaultem.
Vliv na jezdce
Sauber má mnohem lepší vyjednávací možnosti. Není pro tovární týmy takovou hrozbou a může nabídnout sedačku mladému jezdci. Vedle Ericssona se tak může objevit znovu Wehrlein (Mercedes), Macušita (Honda) nebo Giovinazzi či Leclerc (Ferrari).
Sauber má ještě jednu výhodu. V případě Mercedesu nebo i Renaultu může být v případě krachu dohody s Hondou vítanou nevěstou. Pokud by se totiž dohodli se Sauberem, zvýšili by počet týmů, kterým dodávají a vyhnuli by se zmíněnému losování.
Foto: Getty Images / Clive Mason