Ještě minutu a stihli bychom vyjet do Q3, říká Ricciardo

Daniel Ricciardo ve druhé části kvalifikace na Velkou cenu Portugalska formule 1 skončil v bariéře. Přestože se dokázal s poškozeným renaultem vrátit do boxů, mechanici nestihli vůz opravit včas pro zajetí měřeného kola v Q3, kam Australan postoupil.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Ještě minutu a stihli bychom vyjet do Q3, říká Ricciardo | Foto: Getty Images / Peter Fox

Ricciardo se do Q3 dostal i přesto, že v 11. zatáčce ve druhé části kvalifikace dostal smyk, vyjel mimo trať a zadní části vozu narazil do bariéry. Mechanici se po jeho návratu do boxů pustili do oprav, ale ty nestihli dokončit včas. Ricciardo tak do Q3 vůbec nezasáhl a odstartuje z desáté pozice.

„Ty vozy jsou celkem citlivé. Musel jsem se dostat přes pár pomalejších aut, které jsou mimo závodní stopu, ale zatáčí a brzdí, záleží odkud fouká vítr. Měl jsem pocit, že jakmile jsem zatočil, ztratil jsem kontrolu nad zadní částí, ale podívám se na to ještě jednou,“ řekl Ricciardo pro Sky Sports F1.

„Je to škoda, protože když jsem ztratil kontrolu, řekl jsem si, že je to dobré, otočím se a budu pokračovat. Ale auto jelo až do bariéry a poškodilo se zadní křídlo. Tým byl velmi blízko, aby mě v Q3 poslal zpět na trať. Ještě minutu a byli bychom na trati. Je to škoda. Viděl jsem v zrcátkách, že tvrdě pracují.“

Ricciardo věří, že závodní rychlost Renaultu v Portugalsku je lepší než rychlost na jedno kolo. „Myslím, že jakmile se dostaneme do rytmu, je na tom vůz lépe. Ve výkonnosti na jedno kolo se tento víkend trochu trápíme. Myslím, že povrch je velmi kluzký, všichni dávají všechen přítlak,“ říká Australan.

Je to milník, říká o pódiu Ricciarda Abiteboul a odhalil podrobnosti sázky

Je to milník, říká o pódiu Ricciarda Abiteboul a odhalil podrobnosti sázky

„I když jsme se zlepšili, stále je to naše slabina. Spousta vozů má stále lepší vysokou úroveň přítlaku než my a myslím, že právě v tom nás porážejí v jízdě na jedno kolo. Jakmile se závod rozjede a my zahřejeme pneumatiky, mělo by to být dobré. Jsem připraven posouvat se vpřed, dojet lépe než desátý a odčinit dnešní chybu.“

Druhý pilot Renaultu Esteban Ocon zůstal těsně před branami Q3 a bude stát za Ricciardem na jedenáctém místě.

Další článek: Verstappena překvapila různá úroveň přilnavosti v průběhu kvalifikace

9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
10:10 | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10