Ještě dopoledne jsme jim říkali, aby nebourali, smutní Horner

Red Bullu chce i po kolizi v Ázerbájdžánu jezdcům umožnit vzájemně závodit.
Ještě dopoledne jsme jim říkali, aby nebourali, smutní Horner

Jezdci Red Bullu svedli v Baku několik ostrých soubojů. Při tom posledním ale došlo ke kolizi.

„Mnohokrát jsme se o tom dlouho bavili,“ řekl Horner pro Motorsport.com. „Dopoledne jsme se bavili, že se chceme vyhnout opakování scénáře Force Indie z loňského roku a že jim dovolíme závodit, ale prosíme, aby si nechali prostor.“

„Bohužel se to nestalo. Naši jezdci závodili tvrdě, na limitu, ale podle našeho mínění spravedlivě, ale bohužel se stal tento incident.“

„Před Barcelonou se o tom pobavíme, ale chceme i nadále umožnit jezdcům závodit. Byl to závodní incident, oba měli stejný díl viny.“

Niki Lauda navrhl, že by jezdci v takovém případě mohli hradit škodu – respektive, že by jim to strhl z platu.

70 % Verstappen, 30 % Ricciardo: Lauda posoudil kolizi rudých býků

70 % Verstappen, 30 % Ricciardo: Lauda posoudil kolizi rudých býků

„Niki je možná finančně orientovanější než ostatní,“ řekl Horner. „Myslím, že nejdůležitější je, že oba uznávají, že to, co se stalo, je nepřijatelné.“

Podle šéfa Red Bullu si oba jezdci vezmou z Grand Prix Ázerbájdžánu cenné lekce.

Doufali jsme v safety car, ale ne takhle...

„Doufali jsme, že v ideálním případě vyjede v poslední čtvrtině závodu safety car a přezuli bychom na ultraměkké, na kterých jsme dokázali jet dlouho. Nikdy nás ale ani ve snu nenapadlo, že to my způsobíme safety car.“

Základy incidentu byly založeny už dříve. Ricciardo se dostal před Verstappena, a tak to byl právě on, kdo zajel dříve do boxů. Verstappen stavěl o kolo později, přesto se dokázal vrátit zpět před Ricciarda.

Podle Hornera zajel Verstappen dobré kolo. V prvním sektoru zajel osobní maximum, později pak mohl aktivovat DRS, a tak zajel velmi silný i poslední sektor. 

„Danielovo výjezdové kolo nebylo tak rychlé jako Maxovo kolo, v němž zajel do boxů. Danielovy pneumatiky pak byly na provozní teplotě rychleji než Maxovy a snažil se toho využít.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (21) Další článek: Komise F1 protlačila změny pravidel k usnadnění předjíždění (aktualizace)
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10