Jenson Button před sezonou: Není čas na vydechnutí

Jenson Button před sezonou: Není čas na vydechnutí

Jensona Buttona čeká druhý rok u McLarenu. Z jeho rozhovoru pro oficiální server formula1.com je cítit nehraná pozitivní nálada. Zvlášť závodění na nových pneumatikách se pilot očividně nemůže dočkat.

Jak se teď před začátkem nové sezony díváte na rok 2010? Co změnil ve vašem životě první rok u McLarenu?

Jenson Button: „Minulý rok byl takový poznávací. Možná to zní divně, ale hlavně jsem se toho hodně naučil. Nejvíc jsem se soustředil na to, abych poznal tým a naučil se, jak to tu chodí. Vyhrál jsem dva závody, jedny z nejlepších za celou moji kariéru, a v posledním závodě v Abú Zabí jsem skončil na stupních vítězů. Letos do toho chci skočit po hlavě. Užil jsem si zimní přestávku, hodně jsem trénoval a cítím se připravenější a uvolněnější než kdy dřív. Přestože vloni nebyly žádné větší problémy, teď se mnohem víc cítím jako součást týmu. Myslím, že to je velice pozitivní.“

Jaké jsou vaše první dojmy z letošního MP4-26?

JB: „Vypadá působivě. Jinak je zatím příliš brzy hodnotit. Seděl jsem v něm jen dva dny, a to ten druhý ještě nebyl tak produktivní, jak jsme doufali. Nicméně vypadá to na dobrý začátek sezony, i když jasnou představu bude každý mít až po kvalifikaci v Bahrajnu.“

Tým se rozhodl začít testy se starým autem a nové přivézt až do Jerezu. Jak se do práce jezdců promítá fakt, že MP4-26 je o jedny testy pozadu?

JB: „Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí soustředit se s novým autem až na Jerez. Nejen, že jsme získali pár dní v aerodynamickém tunelu navíc, ale taky jsme začali testovat pneumatiky Pirelli na autě, které už velmi dobře známe, tedy na MP4-25. Díky tomu jsme uměli rychle zjistit, jaké mají nové pneumatiky vlastnosti, co dělají s autem a jak jejich chování ovlivňují změny v nastavení. Pravda, letos máme Lewis i já hodně práce. Strávím hodně času přesunem mezi testováním a Technologickým centrem McLarenu, kde jednám s našimi inženýry a cvičím na simulátoru. A když nedělám to, trénuju – v zimě není čas na vydechnutí.“

Máte z testů dobrý pocit, anebo jsou časy tak irelevantní, že to před prvním závodem ani nejde?

JB: „V dnešní době je ještě těžší než dřív odhadnout, jak na tom kdo je. Máme čtyři různé směsi pneumatik, můžete jezdit s dvaceti, ale taky sto dvaceti kilogramy paliva, můžete mít KERS, můžete použít zadní křídlo – je skoro nemožné určit z časů na kolo, jak jich kdo dosáhl. Samozřejmě, je těžké odolat a nezkoušet z výsledkové listiny něco vyčíst. Stará pravda říká, že stopky nikdy nelžou, v sezoně je sledujeme pořád, ale testování je úplně jiný případ. Mám to napětí docela rád, je to napínavé.“

Co říkáte na nové pneumatiky od Pirelli?

JB: „Myslím, že Pirelli odvedlo skvělou práci. Nejen, že připravili pro formuli 1 standardní pneumatiky, ale taky už mají výrobu a infrastrukturu na takové úrovni, že všechny týmy dostávají nejlepší možné vybavení. Jako by Bridgestone nikdy neodešel. Přechod od jednoho dodavatele k druhému byl bezproblémový. Myslím, že díky pneumatikám bude letos závodění opravdu vzrušující a nepředvídatelnější. Myslím, že diváci to ocení. Když si vzpomenete na rok 2005, kdy byla výměna pneumatik zakázaná, co to dělalo s konci závodů, anebo vloni, co se dělo v Kanadě, byly to nejlepší závody. Pořád budou vyhrávat ti nejlepší, ale na trati uvidíme opravdovou bitvu.“

Takže si myslíte, že díky novým pravidlům bude v roce 2011 závodění nepředvídatelnější?

JB: „Rozhodně si myslím, že závody budou zajímavější. Ale je pravda, že podobné věci jsme říkali i vloni, kdy to vypadalo, že výjezd safety caru by občas mohl někoho ze středu pole dostat do čela, a nakonec z toho nebylo nic.“

Doporučujeme

Články odjinud