Jenson Button před sezonou: Není čas na vydechnutí

Jensona Buttona čeká druhý rok u McLarenu. Z jeho rozhovoru pro oficiální server formula1.com je cítit nehraná pozitivní nálada. Zvlášť závodění na nových pneumatikách se pilot očividně nemůže dočkat.
Jenson Button před sezonou: Není čas na vydechnutí

Jak se teď před začátkem nové sezony díváte na rok 2010? Co změnil ve vašem životě první rok u McLarenu?

Jenson Button: „Minulý rok byl takový poznávací. Možná to zní divně, ale hlavně jsem se toho hodně naučil. Nejvíc jsem se soustředil na to, abych poznal tým a naučil se, jak to tu chodí. Vyhrál jsem dva závody, jedny z nejlepších za celou moji kariéru, a v posledním závodě v Abú Zabí jsem skončil na stupních vítězů. Letos do toho chci skočit po hlavě. Užil jsem si zimní přestávku, hodně jsem trénoval a cítím se připravenější a uvolněnější než kdy dřív. Přestože vloni nebyly žádné větší problémy, teď se mnohem víc cítím jako součást týmu. Myslím, že to je velice pozitivní.“

Jaké jsou vaše první dojmy z letošního MP4-26?

JB: „Vypadá působivě. Jinak je zatím příliš brzy hodnotit. Seděl jsem v něm jen dva dny, a to ten druhý ještě nebyl tak produktivní, jak jsme doufali. Nicméně vypadá to na dobrý začátek sezony, i když jasnou představu bude každý mít až po kvalifikaci v Bahrajnu.“

Tým se rozhodl začít testy se starým autem a nové přivézt až do Jerezu. Jak se do práce jezdců promítá fakt, že MP4-26 je o jedny testy pozadu?

JB: „Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí soustředit se s novým autem až na Jerez. Nejen, že jsme získali pár dní v aerodynamickém tunelu navíc, ale taky jsme začali testovat pneumatiky Pirelli na autě, které už velmi dobře známe, tedy na MP4-25. Díky tomu jsme uměli rychle zjistit, jaké mají nové pneumatiky vlastnosti, co dělají s autem a jak jejich chování ovlivňují změny v nastavení. Pravda, letos máme Lewis i já hodně práce. Strávím hodně času přesunem mezi testováním a Technologickým centrem McLarenu, kde jednám s našimi inženýry a cvičím na simulátoru. A když nedělám to, trénuju – v zimě není čas na vydechnutí.“

Máte z testů dobrý pocit, anebo jsou časy tak irelevantní, že to před prvním závodem ani nejde?

JB: „V dnešní době je ještě těžší než dřív odhadnout, jak na tom kdo je. Máme čtyři různé směsi pneumatik, můžete jezdit s dvaceti, ale taky sto dvaceti kilogramy paliva, můžete mít KERS, můžete použít zadní křídlo – je skoro nemožné určit z časů na kolo, jak jich kdo dosáhl. Samozřejmě, je těžké odolat a nezkoušet z výsledkové listiny něco vyčíst. Stará pravda říká, že stopky nikdy nelžou, v sezoně je sledujeme pořád, ale testování je úplně jiný případ. Mám to napětí docela rád, je to napínavé.“

Co říkáte na nové pneumatiky od Pirelli?

JB: „Myslím, že Pirelli odvedlo skvělou práci. Nejen, že připravili pro formuli 1 standardní pneumatiky, ale taky už mají výrobu a infrastrukturu na takové úrovni, že všechny týmy dostávají nejlepší možné vybavení. Jako by Bridgestone nikdy neodešel. Přechod od jednoho dodavatele k druhému byl bezproblémový. Myslím, že díky pneumatikám bude letos závodění opravdu vzrušující a nepředvídatelnější. Myslím, že diváci to ocení. Když si vzpomenete na rok 2005, kdy byla výměna pneumatik zakázaná, co to dělalo s konci závodů, anebo vloni, co se dělo v Kanadě, byly to nejlepší závody. Pořád budou vyhrávat ti nejlepší, ale na trati uvidíme opravdovou bitvu.“

Takže si myslíte, že díky novým pravidlům bude v roce 2011 závodění nepředvídatelnější?

JB: „Rozhodně si myslím, že závody budou zajímavější. Ale je pravda, že podobné věci jsme říkali i vloni, kdy to vypadalo, že výjezd safety caru by občas mohl někoho ze středu pole dostat do čela, a nakonec z toho nebylo nic.“

Diskuze (12) Další článek: Vedení formule 1 počká přes víkend, pak rozhodne. Týmy F1 věří FIA
8:54 | Alonso by se měl podle spekulací v následujících týdnech zúčastnit testu vozu IndyCar.
15. srpna | Podle některých spekulací oznámí McLaren v nejbližších dnech příchod Carlose Sainze.
14. srpna | Před 30 lety zemřel Enzo Ferrari.
14. srpna | Fernando Alonso má dnes něco oznámit. Nevíme, zda se to týká jeho kariéry nebo něčeho úplně jiného.