Jensona Buttona čeká druhý rok u McLarenu. Z jeho rozhovoru pro oficiální server formula1.com je cítit nehraná pozitivní nálada. Zvlášť závodění na nových pneumatikách se pilot očividně nemůže dočkat.
Jak se teď před začátkem nové sezony díváte na
rok 2010? Co změnil ve vašem životě první rok u McLarenu?
Jenson
Button: „Minulý rok byl takový poznávací. Možná to zní divně, ale hlavně jsem
se toho hodně naučil. Nejvíc jsem se soustředil na to, abych poznal tým a
naučil se, jak to tu chodí. Vyhrál jsem dva závody, jedny z nejlepších za
celou moji kariéru, a v posledním závodě v Abú Zabí jsem skončil na
stupních vítězů. Letos do toho chci skočit po hlavě. Užil jsem si zimní
přestávku, hodně jsem trénoval a cítím se připravenější a uvolněnější než kdy
dřív. Přestože vloni nebyly žádné větší problémy, teď se mnohem víc cítím jako součást
týmu. Myslím, že to je velice pozitivní.“
Jaké jsou vaše první dojmy z letošního
MP4-26?
JB:
„Vypadá působivě. Jinak je zatím příliš brzy hodnotit. Seděl jsem v něm jen
dva dny, a to ten druhý ještě nebyl tak produktivní, jak jsme doufali. Nicméně
vypadá to na dobrý začátek sezony, i když jasnou představu bude každý mít až po
kvalifikaci v Bahrajnu.“
Tým se rozhodl začít testy se starým
autem a nové přivézt až do Jerezu. Jak se do práce jezdců promítá fakt, že MP4-26
je o jedny testy pozadu?
JB:
„Myslím, že to bylo dobré rozhodnutí soustředit se s novým autem až na
Jerez. Nejen, že jsme získali pár dní v aerodynamickém tunelu navíc, ale
taky jsme začali testovat pneumatiky Pirelli na autě, které už velmi dobře
známe, tedy na MP4-25. Díky tomu jsme uměli rychle zjistit, jaké mají nové
pneumatiky vlastnosti, co dělají s autem a jak jejich chování ovlivňují
změny v nastavení. Pravda, letos máme Lewis i já hodně práce. Strávím hodně
času přesunem mezi testováním a Technologickým centrem McLarenu, kde jednám s našimi
inženýry a cvičím na simulátoru. A když nedělám to, trénuju – v zimě není
čas na vydechnutí.“
Máte z testů dobrý pocit, anebo
jsou časy tak irelevantní, že to před prvním závodem ani nejde?
JB:
„V dnešní době je ještě těžší než dřív odhadnout, jak na tom kdo je. Máme čtyři
různé směsi pneumatik, můžete jezdit s dvaceti, ale taky sto dvaceti
kilogramy paliva, můžete mít KERS, můžete použít zadní křídlo – je skoro
nemožné určit z časů na kolo, jak jich kdo dosáhl. Samozřejmě, je těžké
odolat a nezkoušet z výsledkové listiny něco vyčíst. Stará pravda říká, že
stopky nikdy nelžou, v sezoně je sledujeme pořád, ale testování je úplně
jiný případ. Mám to napětí docela rád, je to napínavé.“
Co
říkáte na nové pneumatiky od Pirelli?
JB: „Myslím, že Pirelli odvedlo skvělou
práci. Nejen, že připravili pro formuli 1 standardní pneumatiky, ale taky už
mají výrobu a infrastrukturu na takové úrovni, že všechny týmy dostávají
nejlepší možné vybavení. Jako by Bridgestone nikdy neodešel. Přechod od jednoho
dodavatele k druhému byl bezproblémový. Myslím, že díky pneumatikám bude letos
závodění opravdu vzrušující a nepředvídatelnější. Myslím, že diváci to ocení. Když
si vzpomenete na rok 2005, kdy byla výměna pneumatik zakázaná, co to dělalo s konci
závodů, anebo vloni, co se dělo v Kanadě, byly to nejlepší závody. Pořád
budou vyhrávat ti nejlepší, ale na trati uvidíme opravdovou bitvu.“
Takže
si myslíte, že díky novým pravidlům bude v roce 2011 závodění
nepředvídatelnější?
JB: „Rozhodně si myslím, že závody
budou zajímavější. Ale je pravda, že podobné věci jsme říkali i vloni, kdy to
vypadalo, že výjezd safety caru by občas mohl někoho ze středu pole dostat do
čela, a nakonec z toho nebylo nic.“