Jenson Button si při svém jubilejním dvoustém závodě ve formuli 1 dojel na Hungaroringu pro vítězství, druhý skončil Sebastian Vettel a třetí Fernando Alonso
Velká cena Maďarska na
Hungaroringu začala na mokru,
ale trať začala brzy osychat.
Start zvládl nejlépe Vettel a
udržel si vedení. Dotírali na
něho piloti McLarenu Hamilton a
Button, kteří se chvíli
přetlačovali i mezi sebou. Massa
s Alonsem si vyměnili pořadí,
ale oba klesli za piloty
Mercedesu. Schumacher chvilku
vypadal, že je rychlejší než
Rosberg, ale svého mladšího
kolegu předjet nedokázal, naopak
brzy klesl za Alonsa.
Vettel ale Hamiltonovi v žádném
případě neujížděl. Naopak
Angličan na něho neustále
dorážel a v 5. kole se dostal po
Němcově drobné chybě do vedení.
To mu vydrželo i po prvních
zastávkách, které v 11. kole
zahájili Webber s Massou.
Rychlost mclarenů potvrdil i
Button, který rovněž dokázal
německého obhájce titulu na
trati předjet. Stalo se tak ve
14. kole ve druhé zatáčce.
Webber se po propadu na startu
vrátil na čtvrté místo, když
předjel Alonsa, šestý byl
Rosberg před di Restou,
Schumacherem, Massou a
Kobajašim.
Druhé zastávky přišly na řadu po
25. kole. Zahájil je Heidfeld,
jehož vůz skončil po výjezdu z
boxové uličky v plamenech. Ze
špičky zajel k mechanikům jako
poslední Vettel, ale snížit
ztrátu na mclareny mu to
nepomohlo. Rozestupy se v té
chvíli ustálily. Hamilton vedl
téměř o 7,5 sekundy před
Buttonem a 15 sekund před
Vettelem. Čtvrtý byl Webber před
Alonsem a Kobajašim. Sedmý Massa
na rovince překonal Rosberga.
Mezitím Schumacher svůj vůz
odstavil. Bodovanou desítku tak
v té chvíli uzavírali di Resta a
Barrichello. Nejtěsněji bylo v té době mezi
Alonsem a Webberem. Massa v 35.
kole předjel Kobajašiho, který
se rozhodl pro dlouhý druhý
stint a na druhou zastávku
zamířil až po klesnutí za
Brazilce.
Třetí zastávky začal v 37. kole
Alonso, který měl díky útokům na
Webbera gumy značně
opotřebované. Webber vydržel na
trati o tři kola déle. Kompletní
špička byla odbavena do 43.
kola. Dřívější zastávka pomohla
na třetí místo Alonsovi, ale
Vettel se v nájezdu do první
zatáčky dokázal před Španěla
vrátit.
Závod se ale ještě zdramatizoval. V
47. kole začalo na chvíli pršet,
vedoucí Hamilton se dostal do
hodin a klesl za Buttona. Na
dvojici mclarenů se navíc těsně
dotáhl Vettel. V 51. kole Button
mírně vyjel z trati a klesl za
Hamiltona. Na cílové rovince se
s využitím DRS do vedení vrátil,
ale v dalším kole ve stejné
zatáčce znovu klesl. Vettel už
ztrácel sedm sekund. Vzápětí ale
staronový leader Hamilton zajel
pro přechodné pneumatiky. Ty
zkusil i Webber, ale trať osychala a další déšť byl v nedohlednu, proto se brzy
rozhodl přezout na slicky. V 55.
kole ho následoval i Hamilton.
Na čele se tak ustálilo pořadí
Button, Vettel, Alonso. Hamilton
kroužil na trati jako čtvrtý
před Massou a Webberem. Jeho mizérie
ale pokračovala. Dostal
penalizaci drive through za
nebezpečné počínání po hodinách, díky kterým předtím přišel o vedení. Po odpykání trestu se mistr světa z roku 2008 propadl až na šestou
příčku. Daleko před nimi dostal
hodiny Alonso, ale na pořadí to
nemělo vliv. Naopak Hamilton se
dostal před Massu, který navíc
ještě musel do boxů.
Bojovalo se i na hranici první a
druhé desítky, kde soupeřili
především Rosberg, Kobajaši a
Alguersuari. Svým soubojem
zdrželi Webbera, který je chtěl
předjet o kolo. Toho využil
Hamilton, aby se před Australana
dostal.
Cílem projel jako první Button a
dokonale tak oslavil svůj
dvoustý start v F1. Na pódium se
postavili ještě Vettel a Alonso.
Čtvrté místo uhájil před
dotírajícím Webberem Hamilton,
ve stejném kole dojel ještě
šestý Massa, který zajel
nejrychlejší kolo. První desítku
uzavřeli di Resta, Buemi,
Rosberg a Alguersuari.
V šampionátu dál suverénně vede Vettel (234 bodů), boj o druhé místo je vyrovnaný. Webber má 149 bodů, Hamilton 146, Alonso 145 a dnešní výhrou se přiblížil i Button (134). V Poháru konstruktérů mají mezi sebou první tři týmy Red Bull (383 bodů), McLaren (280) a Ferrari (215) výrazné rozestupy.
Příští závod se jede 28. srpna v
Belgii na okruhu Spa
Francorchamps.
GP Maďarska 2011 - závod
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/Ztráta |
Start |
1 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
70 |
1:43:42,3 h |
3 |
2 |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
70 |
+3,5 s |
1 |
3 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
70 |
+19,8 s |
5 |
4 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
70 |
+48,3 s |
2 |
5 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
70 |
+49,7 s |
6 |
6 |
Felipe Massa |
Ferrari |
70 |
+1:23,1 s |
4 |
7 |
Paul di Resta |
Force India-Mercedes |
69 |
+1 kolo |
11 |
8 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
69 |
+1 kolo |
23 |
9 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
69 |
+1 kolo |
7 |
10 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
69 |
+1 kolo |
16 |
11 |
Kamuj Kobajaši |
Sauber-Ferrari |
69 |
+1 kolo |
13 |
12 |
Vitalij Petrov |
Renault |
69 |
+1 kolo |
12 |
13 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
68 |
+2 kol |
15 |
14 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
68 |
+2 kol |
8 |
15 |
Sergio Pérez |
Sauber-Ferrari |
68 |
+2 kol |
10 |
16 |
Pastor Maldonado |
Williams-Cosworth |
68 |
+2 kol |
17 |
17 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
66 |
+4 kol |
20 |
18 |
Daniel Ricciardo |
HRT-Cosworth |
66 |
+4 kol |
22 |
19 |
Jérôme d'Ambrosio |
Virgin-Cosworth |
65 |
+5 kol |
24 |
20 |
Vitantonio Liuzzi |
HRT-Cosworth |
65 |
+5 kol |
21 |
- |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Renault |
55 |
+15 kol |
18 |
- |
Michael Schumacher |
Mercedes |
26 |
+44 kol |
9 |
- |
Nick Heidfeld |
Renault |
23 |
+47 kol |
14 |
- |
Jarno Trulli |
Lotus-Renault |
17 |
+53 kol
|
19 |