Jen rozpočtový strop náklady nesníží, shodují se Todt a Horner

Pro přiměřené snížení nákladů se formule 1 nemůže spoléhat jen na rozpočtový strop, řekl prezident Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jean Todt.
Jen rozpočtový strop náklady nesníží, shodují se Todt a Horner

Podle Todta musí jít rozpočtový strop ruku v ruce s dalšími pravidly, aby byla formule 1 finančně dostupnější.

„O kontrole nákladů a rozpočtovém stropu mluvíme již delší dobu,“ řekl Todt. „Věřím, že je to dobrý krok, z mého pohledu ale musí jít o kombinaci několika věcí.“

„Musíme vytvořit pravidla, která budou mít určitý dopad na skutečné náklady. Nemyslím si, že bude fungovat, když jen řekneme, že zavedeme rozpočtový strop. Žádný takový pokus zatím nefungoval. Musíme se shodnout na něčem sofistikovanějším, díky čemu bychom dosáhli těchto cílů.“

Majitelé F1 chtějí tuto zimní přestávku využít k tomu, aby s každým týmem samostatně projednali detaily ohledně rozpočtového stropu. Týmy se shodují na potřebě něco se stoupajícími náklady dělat, existují i pochybnosti, zda bude rozpočtový strop fungovat.

S jakými rozpočty hospodařily týmy formule 1 v roce 2017?

S jakými rozpočty hospodařily týmy formule 1 v roce 2017?

Šéf Red Bullu Christian Horner si není jistý způsobem, jakým by byly náklady kontrolovány. Právě to byl jeden z důvodů, proč v minulosti rozpočtové stropy neprošly.

„Nejsem velký fanoušek rozpočtového stropu, mám pochyby o tom, jak by se to kontrolovalo, protože struktura každé společnosti je odlišná,“ řekl Horner, podle kterého hlavně nastavení pravidel určuje množství potřebných nákladů.

„Právě toto determinuje množství peněz, které utratíme. Musíte se tedy vypořádat s hlavní příčinou a potom nebudeme až tak citliví na zavedení stropu. Pokud se budete spoléhat jen na strop, bude tu příliš velký tlak.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (5) Další článek: Okruh v Barceloně dostane nový povrch
8:55 | Pascal Wehrlein bude jezdit ve formuli E, takže do Toro Rosso zdá se nepůjde...
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10