Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Minas Panagiotakis

Foto: Getty Images / Minas Panagiotakis

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Minas Panagiotakis

Foto: Getty Images / Minas Panagiotakis

 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

 Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

 Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

 Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

 Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

 Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

Foto: Getty Images / Jared C. Tilton

 Foto: Getty Images / Minas Panagiotakis
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
 Foto:  Activepictures  / Jiří Křenek
16
Fotogalerie

Jen počkej, Maxi. U Astonu Martin někteří věří, že vyladěný vůz bude na úrovni Red Bullu

Vyhraje Red Bull všechny letošní závody, nebo najde letos přemožitele? V šampionátech už nejspíše ne, ale mohli bychom se dočkat alespoň vítěze grand prix z jiného týmu? 

Pokud bude mít Verstappen problém, Pérez tam nemusí být, aby ho nahradil. Na druhé místě odjel letos 73 kol, Alonso 167 kol. 

Vidíme poměrně zajímavý souboj o druhé místo mezi Alonsem, jezdci Mercedesu a možná i Ferrari. Italské stáji v Kanadě nevyšla kvalifikace, ale v závodě předvedli dobrý výkon i strategii.

Verstappen vedl ve všech kolech v posledních třech závodech, ale v Kanadě jeho dominance nebyla až tak velká. V cíli závodu měl náskok 9,5 sekundy. Na trati sice byl safety car, ale vyjel relativně brzy po začátku závodu. 

Druhý Alonso měl přitom řadu problémů, které ho zdržely. Nejdříve se musel vypořádat s Hamiltonem, což se mu povedlo až ve 23. kole. 

Pro poslední stint musel obout tvrdé pneumatiky, které byly o 3 až 4 desetiny pomalejší než střední, které měl Verstappen i Hamilton. Alonso neměl moc na výběr, ale šéf týmu Mike Krack si nemyslí, že to byla chyba a že to naopak Alonsovi pomohlo udržet za sebou Hamiltona ke konci závodu.

Třetím problémem byl lift and coast. Je to postup, kdy jezdec na rovince pustí nohu z plynu dříve než obvykle a tím šetří palivo. Podle Astonu Martin měl Alonso blíže neupřesněný problém s palivovým systémem. Šlo ale o preventivní opatření, které se nakonec ukázalo jako planý poplach.

Alonsa to připravilo podle odhadu o 1 až 2 desetiny na kolo. Podtrženo a sečteno – náskok Verstappena v cíli závodu mohl být ještě výrazně nižší.

Mike Krack ale připustil, že tým neví, kolik toho ještě měl Verstappen v rukávě. Pokud by se Alonso přiblížil, mohl jet rychleji a o kolik? Podívat se na tempo Péreze, který měl dohánět jezdce Ferrari, nemá smysl, protože v Kanadě neměl tempo.

Jak moc dobrý je Aston?

Podle Auto Motor und Sport jsou u Astonu Martin lidé, kteří podle dat z aerodynamického tunelu a simulací věří, že jejich vůz může být brzy na úrovni Red Bullu. 

Aston Martin v Kanadě nasadil balíček vylepšení, který se ale ještě musí vyladit, což připouští také Alonso. „Balíček budeme moci optimalizovat až ve Spielbergu a Silverstonu,“ oznámil Alonso.

Mike Krack se nechtěl po jednom závodě vyjadřovat k tomu, jak moc dohnal Red Bull. Na jednotlivých tratích může docházet k výkyvům. Je potřeba vzít v úvahu, že Montreal je specifická trať a bylo poměrně chladno. Je ale jisté, že se rozdíl zmenšil. Totéž platí i pro Mercedes.

Stříbrné šípy ztrácely na rovinkách a při zrychlování z pomalých zatáček. Za nízkou maximální rychlost může volba většího zadního křídla. Týmy Red Bull a Aston Martin zvolily křídlo s menším přítlakem. Problémy s trakcí má Mercedes i nadále. „Ale i v tom se zlepšujeme. Pomáhá nám v tom nová platforma, kterou nyní máme,“ řekl šéf týmu Toto Wolff.

Doporučujeme

Články odjinud