Jen Hülkenbergovi vadí moje agresivita, tvrdí Magnussen

Podle pilota týmu Haas Kevina Magnussena je německý pilot ve službách Renaultu jediným jezdcem, kterému vadí jeho jezdecký styl. Absence trestných penalizací podle dánského pilota dokazuje, že jeho chování na trati není nebezpečné.
Jen Hülkenbergovi vadí moje agresivita, tvrdí Magnussen

Kevin Magnussen přestoupil k americkému týmu před sezónou 2017 a ve čtyřech závodech dokázal dojet v nejlepší osmičce. V celkovém pořadí nakonec skončil hned za týmovým kolegou Grosjeanem na čtrnáctém místě. I přes solidní výsledky však Dán čelil kritice kvůli přílišné agresivitě na trati.

Nejhlasitějším kritikem dánského jezdce byl v uplynulé sezóně Nico Hülkenberg, který po skončení GP Maďarska Magnussenovi vyčetl, že ho téměř vytlačil z trati. Podle pětadvacetiletého rodáka z Roskilde si však žádný jiný pilot na jeho styl nestěžoval.

„Byl to zvláštní rok. Hondě lidí si stěžovalo, ale já nedostal příliš penalizací. Vypadá, že jsem musel dělat něco správně,“ řekl Magnussen pro Racer.

Magnussen v roce 2017 dostal celkem šest trestných bodů, třikrát vyinkasoval pětisekundovou penalizaci během závodu a jednou byl potrestán poklesem o tři místa na roštu za blokování jiného vozu v kvalifikaci.

Taktikou dánského pilota bylo v sezóně 2017 agresivní odstartování do závodu a snaha získat co nejvíce pozic v úvodních kolech.

„V tomto roce jsem vždy chtěl dávat maximu do prvních kol. Pokud jste v prvním kole na šestnáctém místě, čeká vás dlouhý závod a musíte využít každou šanci. Občas se vám sice něco nepovede, ale já letos předvedl více povedených manévrů.“

„Když nezískáte body, je to jako byste do závodu ani neodstartovali. Já tu nejsem proto, abych dojížděl mimo bodované pozice.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (16) Další článek: Hamiltonův sociální očistec: Brit vymazal svůj Instagram i část Twitteru
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.