Jednoznačně moje chyba, jsem na sebe naštvaný, kaje se Mazepin po nehodě v prvním kole | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Jednoznačně moje chyba, jsem na sebe naštvaný, kaje se Mazepin po nehodě v prvním kole

Nikita Mazepin podle svých slov velmi lituje chyby, které se dopustil ve třetí zatáčce svého prvního závodu ve formuli 1 a která ukončila jeho působení ve Velké ceně Bahrajnu.

Ruský pilot týmu Haas se roztočil a narazil do bariéry ve třetí zatáčce v úvodním kole prvního závodu sezóny.

„Naboural jsem, omlouvám se, kluci. Dostal jsem se na obrubník, snažil jsem se vyhnout (týmovému kolegovi) Mickovi (Schumacherovi) a roztočil jsem se,“ řekl Mazepin do vysílačky.

Po vyřazení pak novinářům situaci objasnil. „Bylo to velmi jednoduché, udělal jsem chybu. Pneumatiky byly studené, najel jsem na obrubník, přidal jsem až příliš mnoho plynu a roztočil se. Jednoznačně moje chyba. Velmi se omlouvám týmu, protože si zasloužili, abychom si dnes velmi lépe. Jsem na sebe velmi naštvaný a je mi velmi líto týmu,“ řekl.

Mazepin se během úvodního víkendu roztočil také během tréninku a dvakrát v průběhu kvalifikace.

„Samozřejmě si vždy můžete odnést pozitiva. Získáváte zkušenosti. Během dne na trati se toho hodně naučíte. Máte vzestupy a pády a dnes to byl jeden z těch největších pádů.“

Roztočil se i Schumacher

Mazepinova nehoda si vyžádala výjezd safety caru. Když byl závod restartován, nevyhnul se chybě ani druhý nováček v sestavě Haasu Mick Schumacher.

Syn sedminásobného mistra světa F1 Michaela Schumachera se roztočil na výjezdu ze čtvrté zatáčky, ale mohl pokračovat v závodě. Do cíle dojel šestnáctý s kolem ztráty na vítězného Lewise Hamiltona.

„Řekl bych, že na 90 % jsem spokojen a z 10 % nespokojen kvůli chybě, kterou jsem udělal, když jsem se roztočil při restartu. Naštěstí byl vůz stále ovladatelný, všechno bylo v pořádku, takže jsem mohl pokračovat a získávat zkušenosti během závodního víkendu,“ řekl Schumacher.

„Byla trochu škoda, že jsem nebyl v balíku jezdců, abych se na pár kol alespoň pokusil být blízko klukům. Naštěstí jsem se popasoval s modrými vlajkami a dotáhl jsem se na Nicholase (Latifiho), takže jsem mohl zkusit, jaké to je jet těsně za jiným vozem a mít k dispozici DRS. Celkově myslím, že jsem se toho hodně naučil a snad budu schopen to v dalším závodě přetavit v něco pozitivního.“

Doporučujeme

Články odjinud