Pirelli veze do Maďarska měkkou a střední směs pneumatik.
„Ze Silverstonu – jednoho z nejrychlejších a nejplynulejších okruhů kalendáře F1 – míříme na Hungaroring, který je jedním z nejpomalejších a tvoří jej nepřetržitá série technických zatáček,“ říká Paul Hembery.
„Je to opravdová výzva pro jezdce i vůz a rovněž pneumatiky musí tvrdě pracovat: s výjimkou cílové rovinky není na okruhu žádné místo, kde by si mohli odpočinout.“
„Jednou z největších výzev je počasí: v červenci umí být v Budapešti pořádné horko a to má pochopitelně výrazný vliv na tepelnou degradaci pneumatik. Abychom nalezli správný poměr mezi výkonností a životností, vybrali jsme středně tvrdou a měkkou směs, což je stejná volba jako loni.“
Největší výzva pro pneumatiky
Na Hungaroringu je jen jedna pořádná rovinka, což znamená, že pneumatiky nemají moc příležitostí se ochladit. Výsledkem je, zejména u středně tvrdých pneumatik (směs, která nejlépe funguje při nižších teplotách), že v horku budou neustále pracovat na horní hranici svého funkčního rozsahu.
Nicméně i déšť už byl v minulosti na Hungaroringu k vidění: zejména loni. Stejně jako je náročný na pneumatiky, je Hungaroring také psychicky vyčerpávající pro jezdce. Kvůli množství zatáček, vysokým teplotám a v porovnání s tím minimálním prouděním vzduchu skrz kokpit, jej často přirovnávají k Singapuru (ten je považován za psychicky nejnáročnější okruh celého kalendáře).
Hungaroring je okruh, který je celkem vyvážen ve smyslu nároků na trakci, brzdění a příčné síly. Všechny síly působící na vůz jsou přibližně stejně velké, což znamená, že je potřeba neutrální nastavení vozu. Týmy tíhnou k nastavení s maximálním přítlakem, aby vytvořili co největší aerodynamický grip.
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni 70 kol dlouhý závod vyhrál Daniel Ricciardo s Red Bullem, který využil tří zastávek v boxech a agresivní strategie k získání výhody. Mokro znamenalo, že jezdci startovali na přechodných pneumatikách a neměli tak povinnost v závodě použít obě směsi pneumatik. Poté, co dokončil první stint na přechodných pneumatikách, odjel Ricciardo zbytek závodu na měkkých pneumatikách se strategií, kterou rovněž ovlivnilo dvojí vyjetí safety caru.
Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,2-1,5 sekundy na kolo