Jednání o rozmrazení motorů i krizi zkrachovala

V sobotu večer se uskutečnila další schůzka týmů a šlo zřejmě o ztrátu času. Týmy se nedohodly na řešení krize ani na rozmrazení motorů.
Jednání o rozmrazení motorů i krizi zkrachovala

Pokud jde o rozmrazení motorů, tam už to víme jistě. Jednání i přes určité optimistické náznaky z uplynulých dní dohodou nepřinesly.

Ferrari a Renault chtějí mít možnost vyvíjet pohonnou jednotku pro rok 2015 také v průběhu roku a ne jen před sezónou a to tak, aby „B“ specifikace mohla být nasazena v červenci.

Vývoj pohonných jednotek jako takový bude v následujících letech omezován. Týmy mají žetony, které mohou použít na vývoj určitých částí jednotky. Více se dočtete v dřívějším článku. Příští rok je k dispozici 32 žetonů, v dalším roce už jen 25 apod.

Renault a Ferrari požadovaly extra porci 13 žetonů (které by dostal samozřejmě i Mercedes) a s těmito žetony by mohli na jaře příštího roku (do července) upravit aktuální pohonnou jednotku. Mercedes na to ale přistoupit nechce a nabízí jen 5 žetonů.

Mercedes se obává především vyšších nákladů a to ani ne tak v oblasti vývoje jako v oblasti výroby dílů. Upozorňuje, že vyrábí pohonné jednotky pro 4 týmy (sebe, Force Indii, Lotus a Williams). Renault bude vyrábět pro dva až tři týmy (Caterham je nejistý) a Ferrari jen pro dva (sebe a Sauber). 

Bez dohody na všech frontách

Toto Wolff pak potvrdil, že se nic nedohodlo ani v oblasti rozdělování příjmů. Jednání mezi šéfy týmů a Ecclestonem přitom trvala dvě a půl hodiny.

Vidžaj Mallya pak prohlásil, že Ecclestone bude příští týden jednat o situaci s vedením CVC, která vlastní největší část komerčních práv F1. 

Další článek: Räikkönen je s vozem mnohem spokojenější, Alonso neměl nabito