Jednáme s Hondou, potvrzuje Sauber. Rýsuje se velká dohoda?

Ferrari, Honda nebo Mercedes? S jakou pohonnou jednotkou bude v roce 2018 jezdit tým Sauber?
Jednáme s Hondou, potvrzuje Sauber. Rýsuje se velká dohoda?

Od roku 2010 jezdí Sauber s pohonnými jednotkami Ferrari. Přešel na ně po rozchodu s BMW. Scuderia měla k Sauberu velmi blízko, ale tuto výsadu nyní minimálně po technické stránce přebírá Haas.

Letos jezdí Sauber s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari. Hodně se spekuluje nad tím, že by švýcarský tým mohl přejít k Hondě. Dokonce se objevily spekulace, že by se tak stalo už letos a McLaren přešel také už letos zpět k Mercedesu. Všechny strany to ale popřely.

Co ovšem Sauber potvrdil, to jsou informace, že s ostatními výrobci jedná.

„Jediné, co mohu říct, je, že ano,“ uvedla Kaltenbornová pro Autosport v reakci na dotaz okolo kontaktu s Hondou. „Měli jsme s nimi jednání. Jsme otevření, pokud jde o naši motorovou situaci. Myslím, že máme několik možností.“

„Víme, že k jednání musí dojít brzy. Samozřejmě víme, že čím dříve máte jasno, tím lépe pro vývoj.“

Dobře už bylo, Peter Sauber letos od svého bývalého týmu moc nečeká

Dobře už bylo, Peter Sauber letos od svého bývalého týmu moc nečeká

Komplexní dohoda?

Přestup k Hondě může vypadat na první pohled jako nepříliš výhodný s ohledem na aktuální situaci japonského výrobce. 

Výhodou mohou být peníze. Sauber by byl zřejmě ochotný přejít k Hondě, pokud by za pohonné jednotky nemusel platit (dnes přibližně 17 milionů euro), ale Honda by se naopak stala sponzorem týmu. 

Hondě by se zase mohlo líbit, že by do Sauberu posadila japonského jezdce. Tím by se mohl stát Nobuharu Macušita, který dnes závodí v F2 (bývalá GP2).

Sauber by ale mohl přejít také k pohonným jednotkám od Mercedesu. Kontakt na tým už má, vždyť za něj jezdí Pascal Wehrlein. Na druhou stranu, Wehrlein v týmu zřejmě příliš dlouho nezůstane.

„Je to také možnost,“ reagovala Kaltenbornová na Mercedes. „Jak jsem řekla, máme několik možností a zatím jsme nerozhodli.“

Sauber by se měl rozhodnout nejpozději do 6. května. Do tohoto dne musí výrobci oznámit, komu budou dodávat v další sezóně. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Fyzicky náročnější okruhy teprve přijdou, říká Massa

11:19 | Nico Hülkenberg bude v Portugalsku, ale jen jako záloha. Lance Stroll by měl jet.
11:07 | Haas bude mít v příštím roce novou jezdeckou sestavu. Koho? Spekuluje se o Schumacherovi a Mazepinovi. Ve hře mohou být i další jména (například Pérez). Podle dostupných informací tento víkend žádné další oznámení nepřijde.
9:40 | Členové Jezdecké akademie Renaultu (Oscar Piastri, Christian Lundgaard a Kuan-jü Čou) si během čtyřdenního testu v Bahrajnu vyzkouší vůz Renaultu z roku 2018.
21:55 | V Algarve bude jediná DRS zóna. Detekční bod je 65 metrů za 14. zatáčkou a aktivační 125 metrů za 15. (poslední) zatáčkou.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10