Jedna z největších evolucí, které jsem viděl, říká Smedley o novém williamsu

Williams představí svůj vůz FW38 v den zahájení předsezónních testů (22. února). Rob Smedley říká, že to bude velká evoluce.
Jedna z největších evolucí, které jsem viděl, říká Smedley o novém williamsu

„V podstatě je to evoluce (FW37) designu,“ řekl Smedley, jehož slova přináší Motorsport.com. „Uvidíte docela zajímavý vývoj v oblasti předního křídla a pod šasi. Také je tam opravdu zajímavý vývoj v zadní části auta.“

„Zejména kluci z aerodynamického tunelu odvedli doslova hvězdnou práci, která nás potěšila. Hledáme nové metodiky, nové způsoby, jak rozvinout vůz a ty přinášejí své ovoce.“

„Auto je evolucí, ale když vezmu svá léta v F1 a stabilní pravidla, je to jedna z největších evolucí, které jsem viděl.“

Williams skončil třetí v Poháru konstruktérů, hodně těží z motoru Mercedes, ale měl i některé nezanedbatelné slabiny. „Myslím, že pokud vezeme loňský vůz a trochu i vůz z roku 2014, tak jsme se trápili v pomalých zatáčkách a na mokru, což bylo maskováno dominantní pohonnou jednotkou.“

Ve Williamsu se proto snaží tyto problémy pochopit a vyřešit. „Tato řešení budou vždy v jakékoliv inženýrské nebo technické formě krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá. Minulý rok jsme se hodně zaměřili na krátkodobá řešení. Co můžeme udělat, abychom se zlepšili za mokrého počasí? V podstatě šlo o nastavení a o to, jak používáte pneumatiky.“

Pat Symonds prý dal příkaz, že tým nesmí mít žádné strašáky – okruhy jako jsou Monako nebo Singapur, kde Williams ztrácel.

„Takže cíl byl velmi jasný. Dali jsme dohromady pracovní skupiny. Není to snadné, ale pracujeme na tom.“

„Myslím, že jsme měli dobrý rok 2014, měli jsme dobrý loňský rok a zkonsolidovali jsme to, kde jsme, že jezdíme vpředu. Odtud se budeme muset neustále zlepšovat. Je to neuvěřitelně těžké. Není snadné žádat v těchto dnech vítězství v F1 s ohledem na úroveň konkurence. Ale snažíme se neustále zlepšovat.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson 

Další článek: Horner: Hamilton chtěl zoufale k nám, pak jsme ho dohodli Mercedesu

4. srpna | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.