Jedna je málo, tři moc. Pirelli věří, že příští rok budeme mít dvě zastávky

Letošní rok byl pro Pirelli krokem do neznáma. Změnily se vozy, pneumatiky byly širší. Důsledkem byly až příliš konzervativní směsi. Příští rok se to má změnit.
Jedna je málo, tři moc. Pirelli věří, že příští rok budeme mít dvě zastávky

Pneumatiky byly letos moc tvrdé. Příští rok se to má změnit a to i cestou zavedení nových směsí (hyperměkké a super tvrdé). 

Zatímco letos jsme viděli obvykle jen jednu zastávku v boxech, příští rok by mohly být dvě. 

Mario Isola pro Motorsport.com uvedl, že Pirelli má nyní možnost zaměřit se na dvě zastávky v boxech. Pomůže k tomu nejen změkčení celé řady o jeden krok, ale také zavedení hyperměkké.

Nejlepší pneumatika od Pirelli, říká o hyperměkké Hamilton

Nejlepší pneumatika od Pirelli, říká o hyperměkké Hamilton

„Jsem přesvědčený, že tři zastávky jsou trochu moc, protože víme, že to může být poněkud matoucí, když máme příliš mnoho zastávek,“ uvedl Isola.

„Budeme se snažit udělat výběr tak, aby strategie nebo jedna z nejrychlejších strategií byla na dvě zastávky.“  

„Další výhodou je, že s větším počtem směsí a změkčením o jeden krok dáváte týmům možnost navrhnout vůz, který je k pneumatikám šetrnější nebo naopak. Můžete vyrobit vůz, který je rychlý, ale náročný na pneumatiky nebo sice o něco pomalejší vůz, ale šetrný na pneumatiky. Je to další proměnná.“

Isola uvedl, že hyperměkká byla v testech v Abú Dhabí asi o sekundu rychlejší než ultraměkká a ta zase o 0,4 s rychlejší než superměkká.

Foto: Pirelli

Diskuze (4) Další článek: Video: Hamilton převezme pohár pro mistra světa, už mu tam vyryli jméno
10:36 | FIA v Rakousku přidá třetí DRS a to mezi 1. a 3. zatáčkou. Všechny tři DRS zóny budou mít samostatný detekční bod.
18:51 | Podle Nikoho Laudy měl dostat Vettel větší trest než jen 5 sekund.
23. června | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
23. června | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
23. června | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.

GP Rakouska 2018

Pátek 29. června 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 30. června 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. července 2018
Závod 15.10