FIA se v Austinu zaměří na přední část podlahy. Jeden z týmů možná našel trik, jak mezi kvalifikací a závodem měnit nastavení.
V režimu parc fermé mezi kvalifikací a závodem je vůz fakticky zmrazen. Mohou se sice měnit díly (například kvůli poškození), ale jen za díly stejné specifikace. Nastavení vozu se až na drobné výjimky (nastavení předního křídla) měnit nesmí.
Podle Autosportu v posledních týdnech proběhla jednání mezi několika týmy a FIA o obavách, že jeden tým (jeho identita není známa) našel chytrý způsob, jak upravit nastavení tzv. T-tray (splitter) mezi kvalifikací a závodem.
T-tray ukazují červené obdelníky.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek, McLaren
Změna nastavení mezi kvalifikací a závodem by byla významným přínosem pro vyladění rozdílných požadavků na světlou výšku mezi jízdou na jedno kolo s nízkým množstvím paliva a potřebami těžšího vozu v závodě.
Ale také by to bylo v rozporu s technickými pravidly a tedy nelegální. Úprava tohoto nastavení rozhodně není na seznamu věcí, které lze v parc fermé měnit.
Existuje podezření, že jeden z týmů mění nastavení T-tray pomoci mechanismu uvnitř kokpitu. Může to udělat mechanik při zběžné kontrole vozu po kvalifikaci, což by bylo samo o sobě nelegální. Aby se zajistilo, že týmy nebudou mít zařízení, která umožňují snadné úpravy, pravidla dodávají: „z fyzické kontroly musí být zřejmé, že změny nelze provést bez použití nástrojů.“
Podle Autosportu ale FIA uvedla, že neobdržela žádný přesvědčivý důkaz, že by takový trik někdo v F1 použil.
„Ačkoli jsme neobdrželi žádné informace o tom, že by některý tým takový systém používal, FIA zůstává ostražitá v našem pokračujícím úsilí o posílení dohledu nad tímto sportem,“ uvedl mluvčí FIA.
FIA od Austinu zavede změnu postupů. Je také možné, že to bude v některých případech znamenat zavedení plomby, která by podobnému triku zabránila.