Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad

FIA chce od roku 2021 standardizovat některé části vozu. Má jít o takové, které se nestarají o rozhodující výkonnostní rozdíl a nevidí je ani oko fanouška. Prvním krokem měly být převodovky. A jsou také první, které FIA odpískala.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek
Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

FIA chtěla standardizovat převodovky – konkrétně vnitřní část. Převodové skříně by si každý tým dělal sám. Už to byl problém, protože dnes si některé týmy kupují kompletní převodovku od jiného týmu, a pokud by měly nově vyrábět vlastní skříně, byl by to problém.

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

FIA vyhlásila tendr na jednoho dodavatele v polovině února. Dnes ovšem přišla zpráva, že Světová rada motorsportu na základě většinových doporučení od záměru ustoupila. Usoudilo se, že by to nepřineslo příliš velké úspory a naopak by to mohlo mít dopad na spolehlivost.

„Rozhodnutí Rady bylo založeno na zvážení jak technických, tak finančních informací poskytnutých týmy a dodavateli,“ uvádí tisková zpráva FIA. 

„Poskytnutá technická data ukázala, že se technologie převodovky ve formuli 1 do značné míry sblížila a v důsledku toho jsou zde v současné době malé rozdíly ve výkonu. Bylo také konstatováno, že vzhledem ke složitosti komponent, zůstávají převodovky citlivou záležitostí z hlediska spolehlivosti, což bylo zohledněno při hodnocení technického oddělení FIA.“

FIA také dostala informace o finančních dopadech. Z těchto informací vyplynulo, že podobné finanční úspory by bylo možné dosáhnout také jinými prostředky. 

„Tyto metody jsou diskutovány s týmy formule 1 a budou zahrnuty do regulačního balíčku, který bude předložen do konce června.“

Převodovky si tak budou týmy i po roce 2020 kupovat od jiných týmů, nebo si je vyrábět samy.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Ani cola a nanuk? Räikkönen chtěl zrušit všechny oslavy svého jubilea

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen