Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad

FIA chce od roku 2021 standardizovat některé části vozu. Má jít o takové, které se nestarají o rozhodující výkonnostní rozdíl a nevidí je ani oko fanouška. Prvním krokem měly být převodovky. A jsou také první, které FIA odpískala.
Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

FIA chtěla standardizovat převodovky – konkrétně vnitřní část. Převodové skříně by si každý tým dělal sám. Už to byl problém, protože dnes si některé týmy kupují kompletní převodovku od jiného týmu, a pokud by měly nově vyrábět vlastní skříně, byl by to problém.

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

FIA vyhlásila tendr na jednoho dodavatele v polovině února. Dnes ovšem přišla zpráva, že Světová rada motorsportu na základě většinových doporučení od záměru ustoupila. Usoudilo se, že by to nepřineslo příliš velké úspory a naopak by to mohlo mít dopad na spolehlivost.

„Rozhodnutí Rady bylo založeno na zvážení jak technických, tak finančních informací poskytnutých týmy a dodavateli,“ uvádí tisková zpráva FIA. 

„Poskytnutá technická data ukázala, že se technologie převodovky ve formuli 1 do značné míry sblížila a v důsledku toho jsou zde v současné době malé rozdíly ve výkonu. Bylo také konstatováno, že vzhledem ke složitosti komponent, zůstávají převodovky citlivou záležitostí z hlediska spolehlivosti, což bylo zohledněno při hodnocení technického oddělení FIA.“

FIA také dostala informace o finančních dopadech. Z těchto informací vyplynulo, že podobné finanční úspory by bylo možné dosáhnout také jinými prostředky. 

„Tyto metody jsou diskutovány s týmy formule 1 a budou zahrnuty do regulačního balíčku, který bude předložen do konce června.“

Převodovky si tak budou týmy i po roce 2020 kupovat od jiných týmů, nebo si je vyrábět samy.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Fotogalerie: GP Monaka od 50. let po dnešek

18:02 | Haas oznámil prodloužení spolupráce se sponzorem Richard Mille.
14:41 | Peugeot se vrací do WEC. Od roku 2022 bude jezdit v kategorii hypercarů.
12. listopadu | Binotto potvrdil, že Leclerc v Brazílii nasadí nový motor. Není ale jasné, zda půjde o letošní nejnovější specifikaci, nebo něco ještě novějšího (pro příští rok).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink 15.00–16.30
2. trénink 19.00–20.30
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink 16.00–17.00
Kvalifikace 19.00–20.00
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10