Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad

FIA chce od roku 2021 standardizovat některé části vozu. Má jít o takové, které se nestarají o rozhodující výkonnostní rozdíl a nevidí je ani oko fanouška. Prvním krokem měly být převodovky. A jsou také první, které FIA odpískala.
Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

FIA chtěla standardizovat převodovky – konkrétně vnitřní část. Převodové skříně by si každý tým dělal sám. Už to byl problém, protože dnes si některé týmy kupují kompletní převodovku od jiného týmu, a pokud by měly nově vyrábět vlastní skříně, byl by to problém.

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

FIA vyhlásila tendr na jednoho dodavatele v polovině února. Dnes ovšem přišla zpráva, že Světová rada motorsportu na základě většinových doporučení od záměru ustoupila. Usoudilo se, že by to nepřineslo příliš velké úspory a naopak by to mohlo mít dopad na spolehlivost.

„Rozhodnutí Rady bylo založeno na zvážení jak technických, tak finančních informací poskytnutých týmy a dodavateli,“ uvádí tisková zpráva FIA. 

„Poskytnutá technická data ukázala, že se technologie převodovky ve formuli 1 do značné míry sblížila a v důsledku toho jsou zde v současné době malé rozdíly ve výkonu. Bylo také konstatováno, že vzhledem ke složitosti komponent, zůstávají převodovky citlivou záležitostí z hlediska spolehlivosti, což bylo zohledněno při hodnocení technického oddělení FIA.“

FIA také dostala informace o finančních dopadech. Z těchto informací vyplynulo, že podobné finanční úspory by bylo možné dosáhnout také jinými prostředky. 

„Tyto metody jsou diskutovány s týmy formule 1 a budou zahrnuty do regulačního balíčku, který bude předložen do konce června.“

Převodovky si tak budou týmy i po roce 2020 kupovat od jiných týmů, nebo si je vyrábět samy.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Ani cola a nanuk? Räikkönen chtěl zrušit všechny oslavy svého jubilea

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.