Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad

FIA chce od roku 2021 standardizovat některé části vozu. Má jít o takové, které se nestarají o rozhodující výkonnostní rozdíl a nevidí je ani oko fanouška. Prvním krokem měly být převodovky. A jsou také první, které FIA odpískala.
Jeden dodavatel převodovek nebude. FIA zjistila, že to není dobrý nápad | Foto: Activepictures / Jiří Křenek

FIA chtěla standardizovat převodovky – konkrétně vnitřní část. Převodové skříně by si každý tým dělal sám. Už to byl problém, protože dnes si některé týmy kupují kompletní převodovku od jiného týmu, a pokud by měly nově vyrábět vlastní skříně, byl by to problém.

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

Co oko nevidí a výkon nebolí: FIA chce standardizovat další komponenty a to i volant

FIA vyhlásila tendr na jednoho dodavatele v polovině února. Dnes ovšem přišla zpráva, že Světová rada motorsportu na základě většinových doporučení od záměru ustoupila. Usoudilo se, že by to nepřineslo příliš velké úspory a naopak by to mohlo mít dopad na spolehlivost.

„Rozhodnutí Rady bylo založeno na zvážení jak technických, tak finančních informací poskytnutých týmy a dodavateli,“ uvádí tisková zpráva FIA. 

„Poskytnutá technická data ukázala, že se technologie převodovky ve formuli 1 do značné míry sblížila a v důsledku toho jsou zde v současné době malé rozdíly ve výkonu. Bylo také konstatováno, že vzhledem ke složitosti komponent, zůstávají převodovky citlivou záležitostí z hlediska spolehlivosti, což bylo zohledněno při hodnocení technického oddělení FIA.“

FIA také dostala informace o finančních dopadech. Z těchto informací vyplynulo, že podobné finanční úspory by bylo možné dosáhnout také jinými prostředky. 

„Tyto metody jsou diskutovány s týmy formule 1 a budou zahrnuty do regulačního balíčku, který bude předložen do konce června.“

Převodovky si tak budou týmy i po roce 2020 kupovat od jiných týmů, nebo si je vyrábět samy.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: Fotogalerie: GP Monaka od 50. let po dnešek

24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.
23. června | Ricciardo vyšetřován za souboj s Norrisem v posledním kole

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10