Jeden den předsezónních testů bude na mokré trati

Jeden den předsezónních testů bude na mokré trati

Minimálně jeden z osmi dnů předsezónních testů bude odjet na mokré trati. Jezdci a týmy se budou muset seznámit s odlišnými pneumatikami do mokra a do přechodných podmínek.

Pravděpodobně už během prvních ze dvou testů, které začínají 27. února, proběhne test pneumatik na mokré trati. Pirelli chce těmto testům věnovat minimálně jeden den. Barcelona nemá zavlažovací systém, takže testy na mokru jsou tam trochu komplikovanější a v minulosti o celý jeden den týmy ani neměly příliš velký zájem.

Letos tomu bude jinak. Nejen, že jsou pneumatiky širší a budou se chovat jinak, ale týmy budou muset znovu objevit okna, ve kterých pracují. Vloni byly body přechodu (crossover point) pro pneumatiky do přechodných podmínek přibližně 112 % času na kolo na hladkých pneumatikách a pro pneumatiky do mokra asi 118 %. Letos už tyto hodnoty platit nebudou.

Pokud jde o pneumatiky do přechodných podmínek a do mokra, Pirelli věří, že je zlepšilo. Kromě toho je zde ale ještě změna v pravidlech. Pokud bude na začátku závodu pršet a ředitelství závodu se rozhodne pro start za safety carem, tak po pár kolech se jezdci seřadí na startovním roštu a dojde k pevnému startu. Bylo by tedy vhodné, aby jezdci a týmy měli alespoň nějaké zkušenosti na těchto typech pneumatik.

Pirelli má obavy z nových pravidel

Paul Hembery také vyjádřil obavy z nových pravidel. Nikoliv ve vztahu k pneumatikám, ale k fanouškům. Má obavy, že rozdíly mezi týmy budou tak velké, že uvidíme na trati procesí a ne závodění a předjíždění.

„Z hlediska předjíždění to bude o relativní výkonnosti aut,“ uvedl Hembery pro Motorsport.com. „Pokud budou auta z hlediska výkonu blízko sebe, může to přinést šance. Pokud nebudou, tak to bude procesí.“

Foto: Pirelli

Doporučujeme

Články odjinud