Je tu nové Porsche 963. Ovládnout má Le Mans i Daytonu

Porsche oficiálně představilo svůj nový sportovní prototyp postavený podle pravidel LMDh. Nese označení 963 a závodit ho poprvé uvidíme koncem ledna ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně. Německá značka však s novým vozem cílí především na Le Mans.

Rok 2023 se u Porsche ponese ve znamení startu velkého továrního programu. Do vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC (jehož součástí je 24 hodin Le Mans) i do zámořského seriálu IMSA WeatherTech SportsCar Championship vtrhne německá značka pod hlavičkou týmu Penske s novými vozy 963 LMDh.

Označení 963 odkazuje na dřívější speciály 962 a 956, které při vývoji posloužily jako designová inspirace. Kombinace červené a bílé má být poctou různým předešlým úspěšným závodním modelům značky.

Toyota popáté v řadě ovládla Le Mans, Kubica slaví pódium!

Toyota popáté v řadě ovládla Le Mans, Kubica slaví pódium!

Šasi pro Porsche vyvinul Multimatic. Stejné šasi bude od roku 2025 využíváno mezi prototypy LMP 2 nové generace.

Pod kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 4.6 litru a standardizovaný hybridní systém, který tvoří motorgenerátor od firmy Bosch a baterie z produkce Williams Advanced Engineering. Sedmistupňovou převodovku dodává Xtrac. Celkový výkon dosahuje na 670 koňských sil.

Další novinky se týkají jezdecké sestavy. K dříve potvrzeným pilotům Felipemu Nasrovi a Danu Cameronovi nyní přibyla jména Kevin Estre, Michael Christensen, Andre Lotterer, Laurens Vanthoor, Matt Campbell a Mathieu Jaminet. Porsche tak vybírá to nejlepší ze svých řad.

Šance, která se jen tak opakovat nebude. Šéf VW potvrdili, že Audi a Porsche vstoupí do F1

Šance, která se jen tak opakovat nebude. Šéf VW potvrdili, že Audi a Porsche vstoupí do F1

Oficiálním závodním debutem nových prototypů Porsche 963 LMDh bude lednová čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně.

Hlavní cíl ovšem leží jinde. Porsche má na svém kontě 19 absolutních vítězství v Le Mans, kde se z elitní třídy (tehdy LMP 1) stáhlo po sezoně 2017. Prototyp 963 tak má německé značce přinést jubilejní dvacátý triumf.

Na celém světě by měly příští rok závodit čtyři tovární prototypy (2 v IMSA, 2 v WEC), intenzivně se ovšem spekuluje o zájmu soukromých týmů o zákaznické vozy. V tomto směru jsou zmiňovány především stáje Pfaff Motorsports (IMSA), Project 1 a Dempsey-Proton Racing (WEC).

Další článek: Sir Jackie Stewart posílá Sira Lewise Hamiltona do důchodu. Měl skončit na vrcholu, říká