Je to zrada. Zaměstnanci Alpine se bouří kvůli přechodu týmu na motory Mercedes | Foto: Getty Images / Clive Rose

Foto: Getty Images / Clive Rose

Je to zrada. Zaměstnanci Alpine se bouří kvůli přechodu týmu na motory Mercedes

Alpine nejspíše přejde na motory Mercedes a přestane být výrobce. Podle zaměstnanců týmu to nedává smysl.

Oliver Oakes se stal šéfem týmu Alpine. Přichází v hodně turbulentní době. Ráno tým potvrdil Jacka Doohana jako svého jezdce pro rok 2025. 

Už brzy by mělo přijít ještě jedno rozhodnutí. Alpine zřejmě přestane být výrobcem a od roku 2026 se stane zákazníkem Mercedesu.

Tým je stejně jako v minulosti rozdělen na dvě části. V britském Enstonu sídlí samotný tým formule 1. Ve francouzské Viry-Châtillon nedaleko Paříže se vyrábí pohonné jednotky.

Sociální a ekonomická rada zaměstnanců Viry-Châtillon zaslala Autosportu rozsáhlé prohlášení.

„Vedení skupiny plánuje zastavit program 2026 ve Viry-Chatillon a rozhodnout se pro odběr motoru, pravděpodobně od Mercedesu,“ píší zaměstnanci. Rozhodnutí má podle nich padnout do konce září. 

„Jako důvod se uvádí významná přímá úspora – výměna nákladů na vývoj ve výši 120 milionů dolarů za 17 milionů dolarů za roční odběr pohonných jednotek.“

„Oznámení o ukončení vývoje a výroby francouzských pohonných jednotek pro formuli 1 je nepochopitelné. Nemůžeme se smířit s tím, že Alpine a skupina Renault poškozují svou image, a proto žádáme pana De Meo a jeho představenstvo, aby toto rozhodnutí zrušili.“

„Nechápeme, co ospravedlňuje zabití této elitní entity, kterou je areál Viry-Chatillon, a zradu jeho legendy a DNA tím, že do našeho vozu F1 Alpine voperujeme srdce od Mercedesu.“

Motory Alpine na konkurenci ztrácí a je otázkou, jak to bude v roce 2026. Podle zaměstnanců jsou ale první data slibná. Na konci června spustili první tovární verzi. 

V prohlášení se uvádí, že testovací motor během prvních hodin provozu překračoval výkon 400 kW, což se blíží výkonnostnímu cíli stanovenému pro první závod v roce 2026. Jeho tepelná účinnost prý dosahuje 48 % a netrpěl žádnými většími problémy se spolehlivostí.

Pohonná jednotka je prý také o 12 % kratší, což nabízí značný prostor pro lepší integraci do vozu.

Alpine chce zaměstnance přesunout na jiné nové projekty – vytrvalostní závody, formuli E nebo na vývoj spalovacího motoru na vodík. Podle zaměstnanců ale mají tyto projekty dost zaměstnanců už nyní. 

Doporučujeme

Články odjinud