Je to zatím naše nejtěžší sezona, přiznává šéf Astonu Martin Krack | Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Foto: Getty Images / Bryn Lennon

Je to zatím naše nejtěžší sezona, přiznává šéf Astonu Martin Krack

Aston Martin chtěl před letošní sezonou bojovat s nejlepšími čtyřmi týmy. Tyto ambice se však nedaří naplňovat.

Již čtvrtým rokem působí stáj ze Silverstone pod hlavičkou automobilky Aston Martin.

A i když vše nasvědčuje tomu, že v Poháru konstruktérů obhájí loňskou pátou příčku, faktem je, že výsledky týmů jsou letos podstatně slabší.

Zatímco vloni Aston Martin, jehož majitel Lawrence Stroll má do budoucna nejvyšší cíle, vybojoval osm pódiových umístění a 280 bodů, v probíhajícím ročníku je jeho maximem pátá příčka a tři závody před koncem sezony má na svém kontě pouze 86 bodů.

To je sice více než v letech 2021 až 2023, ale i tak je pro Aston Martin podle jeho šéfa Mika Kracka sezona 2024 tou nejtěžší.

„Je to naše nejtěžší sezóna, protože jsme nesplnili naše vlastní očekávání. Dali jsme si za úkol vytvořit vůz, který bychom mohli neustále rozvíjet, abychom mohli konkurovat čtyřem nejlepším týmům. A tyto ambice jsme nesplnili,“ uznal Krack, kterého cituje Autosport.

„Musíme být upřímní. Musíme se s touto situací smířit, co nejvíce se z ní poučit, pochopit všechny chyby, kterých jsme se dopustili, a vymyslet nejlepší způsob, jak se posunout dál,“ vyzval Lucemburčan, který v čele britské stáje stojí od začátku sezony 2022.

Jako jeden z velkých problémů Astonu Martin se jeví to, že se stáji během sezony nedaří efektivně vyvíjet vůz, což se ostatně ukázalo i vloni, kdy po skvělém začátku zelené monoposty ztratily formu a nabraly ji opět až koncem sezony.

Toho si je vědom i Krack.

„Směr vývoje byl vždy jasný, což je to klíčové. Možná klíčovější, než si lidé zvenčí uvědomují. Nepodařilo se nám ale dosáhnout očekávaných výkonnostních kroků a poskytnout Lancovi (Strollovi) a Fernandovi (Alonsovi) dostatečně dobré auto. Z toho, proč se tak stalo, si můžeme vzít důležité ponaučení. Možná jsme byli až příliš horliví v tom, abychom nasadili novinky. Neustále je zde potřeba vylepšovat vůz, ale možná jsme s tím někdy až moc spěchali. Z toho si můžeme něco vzít: brát kvalitu, ne kvantitu,“ vysvětlil šéf Astonu Martin, který v příštím roce do svého technického oddělení přivítá velké posily.

Mezi ně budou patřit i Adrian Newey, nejúspěšnější konstruktér historie F1, a Enrico Cardile, bývalý technický ředitel Ferrari. Aston Martin bude rovněž moci brzy využívat i vlastní aerodynamický tunel.

„V pozadí týmu se děje mnoho věcí, které mě přesvědčují, že jdeme správným směrem. Jsme na tom mnohem lépe než loni, protože jsme se hodně naučili. Z úspěchů i chybných kroků. Jsme stále pečlivější, lépe formulujeme své cíle, klademe si více otázek, abychom dosáhli lepší shody mezi tím, co očekáváme, a tím, co plníme,“ dodal Krack.

Doporučujeme

Články odjinud