Je to tady jako ve filmu Le Mans '66, libuje si Abiteboul pod novým šéfem

Před časem se spekulovalo, zda Renault neodejde z formule 1. Nakonec ale podepsal Concordskou dohodu a nové vedení podporuje setrvání týmu v královně motorsportu.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Je to tady jako ve filmu Le Mans

Ředitelem Renaultu se stal nedávno Luca de Meo, který podle Abiteboula tým F1 podporuje. Nové vedení automobilky také přineslo změnu názvu týmu formule 1. Od příštího roku se z Renaultu stane Alpine.

Alpine v motorsportu: Monte Carlo, Le Mans a nyní formule 1

Alpine v motorsportu: Monte Carlo, Le Mans a nyní formule 1

Podle Abiteboula přináší nový generální ředitel Renaultu do týmu formule 1 ducha podobného příběhu z filmu Le Mans '66 (v originále Ford v Ferrari).

„Je to obrovské,“ řekl Abiteboul v rozhovoru pro Autosport. „Upřímně řečeno, i když nebude zasahovat do každodenního života, je to pro mě změna hry. Vím, že mám někoho za sebou. Čeká, že tým dodá výsledky, což je naprosto zásadní, ale je zde také, aby kdykoliv pomohl.“

„Má dobrou znalost sportu a dobrou znalost lidí. Jeho znalost sportu znamená, že si uvědomuje a váží obtížnosti a konkurenceschopnosti tohoto sportu. Pokud to mám trochu porovnat, je to pro mě jako ve filmu Le Mans '66.“

„Nepřistupuje k tomu čistě jako k podnikání, ale také s emocemi a odhodláním, které měl Ford v minulosti, když se rozhodli, že chtějí porazit Ferrari.“

Zlepšení na dohled a Ricciardo oznámí konec. Abiteboul vysvětlil svou frustraci

Zlepšení na dohled a Ricciardo oznámí konec. Abiteboul vysvětlil svou frustraci

„Je to sport, kde záleží pouze na výsledku času na kolo a na pořadí v šampionátu. V tomto ohledu to stále není dost dobré.“

„Před několika lety jsme měli dobrý progres, ale pak se to zastavilo kvůli tomu, co bylo v té době zřejmě špatnou aerodynamickou koncepcí vozu. Rozhodli jsme se jít zcela odlišnou aerodynamickou koncepcí, což je vždy riziko, zejména pro organizaci naší velikosti.“

„Ve skutečnosti jsme byli schopni nejen obnovit to, co jsme ztratili při změně konceptu, ale také postupovat vpřed. Vidíme, že to funguje. Měli jsme dobré upgrady, dobrý vývoj v zimě, dobré upgrady na začátku sezóny. A je tu ještě něco dalšího.“

„Vidíme, že tým začíná opravdu lépe spolupracovat se všemi změnami, ke kterým došlo. Autu začínáme lépe rozumět.“

„Realita je ale taková, že si myslím, že stále nejsme schopni využít veškerý potenciál vozu a týmu.“

Další článek: V Saúdské Arábii by se mohl jet závod už v příštím roce

16:35 | Buemi je nyní oficiálním rezervním jezdcem Red Bullu a AlphaTauri. Sergio Sette Camara bude závodit v japonské super formuli.
16. října | Charles Leclerc slaví 23. narozeniny.
16. října | Ve Vietnamu zrušili letošní premiérový závod. Dosud byl oficiálně jen odložený, i když nebyl ani v kalendáři.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 24. října 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10