Je to speciální pocit, přiznává Vettel

Je to speciální pocit, přiznává Vettel

Sebastian Vettel stihl v letošní sezoně přidat do své sbírky patnáct pole position, čímž překonal historický rekord Nigela Mansella z roku 1992. Druhým místem potvrdil rychlost Red Bullu Mark Webber. AKTUALIZOVÁNO

Před kvalifikací to vypadalo, že o první řadu se bude rozhodovat právě mezi piloty rakouské stáje a McLarenu. Sebastian Vettel ale nakonec nenechal nikoho na pochybách a svým druhým pokusem vedoucí čas ještě vylepšil. "Včera jsme měli těžký start do víkendu a nebyli jsme stoprocentně spokojeni s vyvážením. Přes noc jsme ale udělali správná rozhodnutí a do kvalifikace jsem šel spokojen a užíval si ten moment, to poslední kolo, které jsem měl," přiblížil letošní mistr světa.

"S prvním kolem jsem byl spokojen, ale věděli jsme, že z toho můžeme dostat více. Do posledního kola jsem dal vše," ujistil Vettel.

Celkem má Němec na svém kontě již třicet pole position. Dosaženého rekordu si velmi cení, byť již poněkolikáté zopakoval, že se na něj nesoustředil. "Ohledně toho mimořádného rekordu tu byly po celý víkend mnohé diskuze a já si myslím, že nejlepší věcí bylo na to prostě nemyslet."

Pak ale šel s pravdou ven: "Bylo to emotivní, když jsem přejel cílovou čáru a věděl jsem, že jsem do toho dal vše. Poté jsem musel docela dlouhou chvíli čekat, abych zjistil, jestli to bylo dostatečně dobré, nebo ne. Poté mi inženýr řekl, že Button je druhý, poté že je druhý Mark a já mám pole position. Je to pro mě speciální a jsem rád, že tu mohu být."

Spokojen se svým výkonem může být také Mark Webber, jenž za kolegou Sebastianem Vettelem zaostal o pouhých 181 tisícin sekundy a zajistil tak Red Bullu kompletní první řadu.

"Dnešní kvalifikace šla velmi dobře. Celý víkend je velmi silný. Je pěkné držet Seba pod tlakem. Naneštěstí jsem se po Nigelově rekordu nebo pole position poohlížet nemohl. Abych byl ale upřímný, oba jsme dostali z vozu maximum," řekl Webber.

"Vůz je více konzistentní a ovladatelný, když je trať suchá. Toto je jedno z nejvíce záludných míst, když je mokro, ale takový je úděl závodního pilota - fungovat za všech podmínek," uzavřel.

Doporučujeme

Články odjinud