Je to problém s konceptem vozu, říká Mercedes o svém chlazení

Toto Wolff po závodě v Rakousku uvedl, že za náhlým poklesem formy týmu byly vysoké teploty a problém s chlazením. Wolff to označil za Achillovu patu, o které tým věděl od začátku roku.

Situaci se na tradičním pozávodním videu věnoval šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

„Auto v podstatě nemá dostatečné radiátory (chladiče),“ řekl Shovlin. „Byli jsme trochu optimističtí ohledně toho, kolik toho můžeme z chladicího systému získat.“ 

Statistiky po GP Rakouska 2019: Ferrari letos vedlo třetinu kol

Statistiky po GP Rakouska 2019: Ferrari letos vedlo třetinu kol

Podle Shovlina nedokáže Mercedes během horkých závodů motor dostatečně chladit. Míru chlazení je možné částečně zvýšit tím, že se zvětší otvory v karosérii. „V Rakousku bylo 35 stupňů, což nás dostalo na horní hranici toho, čeho jsme schopni dosáhnout otevřením auta. Když se dostanete na tuto hranici, máte už omezené možnosti.“

Mercedes kvůli problémům používal lifting and coasting, což je postup obvykle používaný spíše pro šetření paliva. Jezdec na rovince povolí plynový pedál, počká pár sekund a teprve poté sešlápne brzdový pedál. Motor v tu chvíli nepracuje, ale je stále chlazený a jeho teplota klesne.

„Museli jsme naše jezdce požádat, aby to dělali až 400 metrů v každém kole,“ upřesnil inženýr. „Proto jsme byli tak výkonnostně omezení.“

Na nápravě Mercedes pracuje už delší dobu, ale podle Shovlina to nebude snadné. „Vše to jde až k samotnému základnímu designu auta. Pokoušeli jsme se o těsné balení, ale skončili jsme s nedostatčným chlazením.“

V Silverstonu by Mercedes tak velké problémy mít neměl. Podle aktuální předpovědi se očekávají teploty okolo 24 až 25 °C.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: F1 Power Rankings: Verstappen je po Rakousku zpět v čele žebříčku

18. října | Alex Albon navštívil Correu v nemocnici. odkaz
18. října | V nejbližších dnech by mělo být oznámeno předčasné ukončení spolupráce mezi McLarenem a Petrobrasem.
18. října | Mladík Red Bullu Patricio O’Ward, který v japonské super formuli nahradil Ticktuma, bude nahrazen Jurim Vipsem. #helmutovagelotinaa
17. října | Týmy zatím neschválily zavedení tří zkušebních kvalifikačních závodů v příštím roce. Je nutný jednomyslný souhlas.

GP Mexika 2019

Pátek 25. října 2019
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 26. října 2019
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 27. října 2019
Závod 20.10