Luca di Montezemolo rezignoval na funkci prezidenta Ferrari.
Ještě o víkendu v Monze Montezemolo prohlašoval, že má spoustu práce, připravuje Ferrari na autosalon a akci v USA. Dnes je ale vše jinak. Luca Cordero di Montezemolo rezignoval. Podle všeho šlo o důsledek sporu mezi ním a šéfem FIATu Sergie Marchionnem.
S ohledem na dřívější spekulace se lze jen domnívat, zda původním důvodem mohl být vznik koncernu FIAT-Chrysler.
„Ferrari bude mít významnou úlohu v rámci skupiny FCA (Fiat-Chrysler) v nadcházejícím vstupu na Wall Street. Otevře to novou a jinou fázi, kterou by podle mě měl řídit šéf skupiny (Marchionne)", řekl Montezemolo.
„Je to konec jedné éry, takže jsem se rozhodl opustit svoji roli prezidenta po téměř 23 úžasných a nezapomenutelných letech, vedle těch strávených po boku Enza Ferrari v 70. letech. Děkuji v první řadě výjimečným mužům a ženám z továrny Ferrari, z kanceláří, závodních tratí a trhů po celém světě. Byli to skutečně architekti obrovského růstu společnosti, mnoha nezapomenutelných vítězství a transformace do jedné z nejsilnějších světových značek."
„Ferrari je nejkrásnější společností na světě. Bylo to pro mě obrovskou ctí a privilegiem působit v jejím čele. V průběhu let jsem této pozici věnoval všechen svůj entuziazmus a celou svou oddanost. Spolu s mou rodinou to byla a nadále je nejdůležitější věc v mém životě.“
„Akcionářům, hlavně Pierovi Ferrarimu, který byl vždy na mé straně a stejně tak i všem ve společnosti přeji mnoho dalších úspěšných let, které si Ferrari zaslouží.“
Montezemolo zůstane v čele Ferrari do 13. října.
Montezemolo přišel do Ferrari v roce 1973, stal se asistentem Enza Ferrariho a později také šéfem Scuderie. V 80. letech prošel řadou pozic v koncernu FIAT. Od roku 1991 byl prezidentem Ferrari.
Pod jeho vládou získalo Ferrari 8 konstruktérských a 6 jezdeckých titulů. Montezemolo dostal Ferrari z problémů a vybudoval z něj prosperující a velmi ziskovou firmu. Za jeho účinkování se také pod křídla Ferrari dostal dávný velký konkurent Maserati.
Od roku 2013 zvolilo Ferrari jinou strategii. Počet prodaných vozů byl zafixován přibližně na úrovni 7000. Existovala obava, že by Ferrari ztratilo svou exkluzivitu.
Výsledky za rok 2013:
- Obrat: 2,3 miliardy euro (meziroční nárůst +5%)
- Zisk před zdaněním: 363,5 milionů euro (+8%)