Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

FIA a F1 představili společně obrysy toho, jak by měl vypadat v roce 2021 motor ve formuli 1. Přesněji bychom asi měli říkat stále pohonná jednotka, protože od současné koncepte se zase až tak neliší.

Představa je taková, že v F1 zůstanou šestiválce s jedním turbem. Baterie a řídicí elektronika budou standardizovány. MGU-H bude posláno do propadliště dějin, turbo omezeno (velikostně a hmotnostně) a klíčovou komponentou bude MGU-K.

Ross Brawn se netají tím, že chce zrušit DRS. Nahradit by ho mohlo právě MGU-K. Jezdec si nastřádá energii a tu následně použije.

Zvuk, náklady a jednoduchost jsou klíčové požadavky. V konečném důsledku by to mělo přinést vyrovnanější startovní rošt a také snadnější vstup nových výrobců – vstup zvažuje například Aston Martin. 

„Chci jen zdůraznit, že existují různé názory,“ uvedl v reakci na návrh Toto Wolff pro Auto Motor und Sport a neskrýval skepsi. „Byla to prezentace vedení F1 a ne výrobce.“

Podle Wolffa jsou uveřejněné obrysy „nanejvýš výchozím bodem“. „Budeme čekat a uvidíme, co bude příští týden na stole. Odtud začneme dialog.“ 

Wolff zkritizoval „nejposvátnější bod“ celé změny. Podle něj totiž tento koncept snížení nákladů nepřinese. „Koncept vypadá podobně, ale znamená úplně nový vývoj. To by znamenalo, že budeme muset v letech 2018 a 2020 pracovat na dvou motorech současně.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Doporučujeme

Články odjinud