Je to kruté. Soupeři komentují penalizaci pro Vettela

Během červených vlajek musí být jezdec mezi stanovišti maršálů nad určitým časem. Podle jezdců ale situace na trati není vždy tak jednoduchá.
Je to kruté. Soupeři komentují penalizaci pro Vettela

„Je to dost krutý trest,“ řekl Gasly. „Předtím to bylo tak, že pokud byla červená vlajka, zpomalili jste v místě nehody a poté jste jeli opatrně a nemuseli jste dodržovat nějaký stanovený čas.“

„V minulosti to tak vždy fungovalo. Nyní je to docela přísné, ale současně platí, že pravidla jsou pravidla a musí se respektovat.“

Měli by používat zdravý rozum, říká Vettel o své penalizaci

Měli by používat zdravý rozum, říká Vettel o své penalizaci

„Je to škoda. Zvláště, když se podívám na situaci, kdy stále bojuje o šampionát a teď dostane penalizaci.“ 

„Není to poprvé, takže se ukazuje, že bychom s tím měli něco dělat. Dva trestné body za něco takového, kdy jste byli opatrní v místě, kde jste museli být, je docela kruté.“

„V mokrých podmínkách je nebezpečné jen tak zpomalit, když je červená vlajka,“ přidal svůj názor Hartley.

Podle Romaina Grosjeana mají jezdci jen tisíciny sekundy, aby zpomalili.

„Někdy vás to zastihne na dobrém místě a jindy na zlém. Pokud jste například někde mezi 17. a 18. zatáčkou, tak je docela těžké zpomalit hned o tolik, o kolik byste měli.“

Podle Hornera by se podobné prohřešky měly trestat jinak. Jezdec by musel dát například peníze na charitu apod. „Má to vliv na závod, na kvalifikaci a není to dobrý trest,“ řekl Horner pro Sky Sports. Šéf Red Bullu si myslí, že F1 je příliš přeregulovaná. 

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Další článek: V královně motorsportu byli jen krátce. Co dnes dělají bývalí jezdci F1?

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00