Je to idiot! Znechucený Lawson nechce pokračovat v DTM, Marko žádá trest | Foto: Facebook Liama Lawsona

Foto: Facebook Liama Lawsona

Je to idiot! Znechucený Lawson nechce pokračovat v DTM, Marko žádá trest

Od finále DTM na městském Norisringu už uběhl týden, vášně kolem dvou závodů na předměstí Norimberku však zdaleka nevychladly. A mezi Liamem Lawsonem a Kelvinem van der Lindem už s největší pravděpodobností nikdy žádný vřelý vztah nevznikne.

Minulá sobota. Lídr šampionátu DTM a pilot F2 Liam Lawson startuje z pole position do prvního ze dvou víkendových závodů na Norisringu. V zatáčce 2 se na vnitřní stopě zjeví Kelvin van der Linde a všem divákům je jasné, že se nedokáže vyhnout kontaktu s Lawsonovým Ferrari.

Naštěstí nejsou následky kolize velké. Lawson posléze dokončuje závod třetí, van der Linde se svým Audi čtvrtý. Díky vítězství si Maximilian Götz před nedělním posledním závodem roku udrží matematickou šanci na titul, nikdo však nečeká, že by se šampionem stal právě pilot Mercedesu.

Minulá neděle. Situace jako přes kopírák. Lawson startuje se svým Ferrari v barvách Red Bullu z pole position, startovním pole se řítí do zatáčky 2 a v brzdné zóně situaci opět nezvládá Kelvin van der Linde ve svém Audi.

Tentokrát jsou důsledky mnohem vážnější. Svým nepochopitelně agresivním manévrem vnitřní stopou Jihoafričan de facto ukončil závod novozélandskému chráněnci Red Bullu, který se tak mohl jen bezmocně vztekat v kokpitu.

„Bylo to úplně stejné jako v sobotu. Vážně bych si myslel, že se poučí. Po tom včerejšku ale udělal naprosto stejnou věc! Přišli jsme kvůli tomu o celý závod, takže jsem pochopitelně zničený. Jsme zklamaný za celý tým, protože ten titul by si za tu všechnu tvrdou práci zasloužili,“ řekl pro motorsport.com Lawson po závodě.

Novozélanďanova frustrace byla pochopitelná. Devatenáctiletý pilot se mohl stát historicky nejmladším šampionem DTM, zároveň mohl být prvním vítězem celého seriálu v GT3 éře. Navíc se Lawson mohl zapsat do historie jako první vítěz DTM s vozem Ferrari. O to vše ho nemalou měrou připravil van der Linde.

„Někdy prostě nezmůžete nic proti idiotům, kteří stále opakují stejné chyby,“ nebral si Lawson servítky.

Pro Novozélanďana byla navíc nešťastná neděle minimálně na dlouhou dobu posledním vystoupením v DTM. V pořadu Willa Buxtona na internetové Motorsport TV prohlásil, že v šampionátu do budoucna pokračovat nechce. Jeho slova vzápětí potvrdil Helmut Marko.

„DTM je pro něj uzavřená kapitola. Liam stráví příští sezonu ve formuli 2,“ rozpovídal se Lawsonově budoucnosti Marko pro motorsport.com.

„Zúčastní se nováčkovských testů formule 1 a zřejmě ho čeká několik pátečních tréninků.“

Van der Linde se omluvil

S odstupem času po incidentu přispěchal na svém facebooku s vyjádřením i jihoafrický hříšník. Van der Linde se podle vlastních slov na dva dny odstřihl od sociálních sítí a zpětně reflektoval dění na Norisringu.

„V první řadě jsem se chtěl potkat s osobou, které jsem nejvíce ze všeho dlužil omluvu. S Liamem jsem si promluvil, probrali jsme spolu vše, k čemu došlo. A já se mu omluvil za to, že jsem ho obral o možnost bojovat o titul. Také jsem se mu vyjádřil za má vyjádření do médií po závodě. Byl jsem plný adrenalinu, vylezl jsem z auta a hned jsem měl v obličeji mikrofon, aniž bych měl možnost podívat se před tím na záznam,“ stojí mimo jiné v obsáhlém vyjádření Kelvina van der Lindeho.

Kromě Lawsona rozlítily van der Lindeho drsné manévry i Helmuta Marka. Ten by u Jihoafričana nejraději viděl zákaz startu.

„Měl by dostat zákaz startu. Kdyby se tohle dělo ve formuli 1, tak posbírá trestné body a automaticky mu bude zakázán start.“

Van der Linde dostal během závodu pětisekundovou penalizaci především za nebezpečný návrat na trať za druhou zatáčkou. Podle komisařů nebyl přísnější trest potřebný, protože způsobení kolize dle jejich názoru nebylo úmyslné.

„Pokud to podle nich nebylo úmyslné, pak není ředitel závodu dostatečně kvalifikovaný pro působení v takovém šampionátu,“ zareagoval Marko.

Žádné omluvy ani tresty Lawsonovi šanci na titul nevrátí. Novozélanďan si může alespoň částečně spravit chuť v posledních šesti závodech F2 v Džiddě v Abu Dhabi.

Doporučujeme

Články odjinud