Je těžké využít celou kontaktní plochu pneumatik, vysvětluje Lotus

Technický šéf Lotusu James Allison nastínil některé výzvy, kterým týmy čelí s letošními pneumatikami v aktuální specifikaci.
Je těžké využít celou kontaktní plochu pneumatik, vysvětluje Lotus

V prvních závodech se ukázalo, že několik stájí má problémy s výdrží obutí na delší vzdálenosti. Ale jaké konkrétní rozdíly odlišují současné pneumatiky od těch loňských?

"Celkově jsou o jeden stupeň měkčí než loni a kvůli nové konstrukci je těžké se dostat ke gumě na vnitřním rameni pneumatiky," vysvětloval Allison. "Jinak řečeno je množství dostupné gumy menší, protože je velmi náročné dostat celou plochu pneumatiky do kontaktu s vozovkou."

Lotus patří mezi týmy, kterým se v této disciplíně relativně dobře daří, proto si nestěžuje.

"Některé týmy by se rády vrátily k loňským pneumatikám, ale týmy budou vždy prosazovat to, co je v jejich nejlepším zájmu. My se domníváme, že současné pneumatiky zajišťují zábavné závody, ale je logické, že to říkáme, protože našemu autu se většinou daří na pneumatikách, které jsou měkčí," uznal Allison.

To ale platí jen pro suché směsi. Pneumatiky se vzorkem nepatří do oblíbené výbavy Lotusu E21, ukázalo se to zejména v závodě v Malajsii.

"Musím být zcela otevřený a říct, že mokro nepatří mezi naše silné stránky. Máme problémy zahřát přechodné pneumatiky dost na to, aby přilnuly k trati, a naše současná konfigurace zadního křídla negeneruje úroveň přítlaku potřebnou pro mokrou trať, i když je na mokru aerodynamicky stabilní. V tomhle bohužel budeme mít problémy, dokud nenasadíme nové zadní křídlo s větším přítlakem."

Takový díl si Lotus do Číny nepřiveze, přesto jeho auto nezůstane nezměněné.

"Romainovi dáme poslední specifikaci výfuků a související části karoserie, jak to měl Kimi v Malajsii," popisoval technický šéf enstonské stáje. "Také máme pár vylepšení předního křídla, plátů zadního křídla a deflektorů."

"Jedním z přínosů nových výfuků je zvýšení přítlaku v zatáčkách, ve kterých je poměr rychlosti výfuků (plynů) k rychlosti vozu vysoký, což bývá v pomalejších zatáčkách. Je to dobrý krok vpřed, který nám snad pomůže chránit pneumatiky na tomto typu okruhů."

Šanghaj má relativně hodně hladký povrch a často také chladné počasí, což vede k drolení pneumatik.

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
21:05 | Montreal zrušil závody (dva) formule E. V červenci to mělo být finále aktuální sezóny.
14. prosince | Pro @charouzracing budou v příštím roce závodit Louis Delétraz a Antonio Fuoco z Jezdecké akademie Ferrari.