Je příliš brzy na to vzdát se formulové kariéry, říká Flörschová

Německá pilotka Sophia Flörschová v loňském roce kombinovala závodění ve formuli 3 a ve vytrvalostních závodech a doufá, že stejný program absolvuje i letos.
Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli
Je příliš brzy na to vzdát se formulové kariéry, říká Flörschová | Foto: Getty Images / Rudy Carezzevoli

Jejím nejlepším umístěním v loňské sezóně FIA formule 3 bylo dvanácté místo v Monze, ve své první sezóně ve F3 ale nebodovala.

Kromě toho byla Flörschová také členkou čistě ženského týmu Richard Mille Racing v kategorii LMP2 v evropské Le Mans sérii (ELMS). Kvůli termínové kolizi ale nastoupila pouze do tří z pěti podniků ELMS a naopak ve F3 nejela ve Spa-Francorchamps, aby se zúčastnila závodu ELMS ve Francii.

Kromě toho se s týmem Richard Mille poprvé zúčastnila také 24 hodin Le Mans, kde spolu s Tatianou Calderonovou a Beitske Visserovou obsadila deváté místo v kategorii LMP2.

Flörschová zatím nemá jasno, kde bude závodit letos. Nerada by však uzavřela formulovou kariéru.

Sophia Flörschová měla v Macau vážnou nehodu

Sophia Flörschová měla v Macau vážnou nehodu

„Vytrvalostní závody pro mě samozřejmě vždy budou jednou z možností, jsem ale stále velmi mladá a myslím, že je příliš brzy na to uzavřít už nyní kariéru v monopostech,“ řekla 20letá Flörschová Autosportu.

„Zatím nemám nic podepsáno, stále se ale budu snažit absolvovat dvojitý program s F3 a snad i v příští sezóně budu součástí Richard Mille Racing. Ještě nebudu uzavírat kariéru v monopostech.“

Svou první sezónu ve vytrvalostních závodech za volantem orecy 07-Gibson si podle svých slov užila a byla překvapena výkonem vozu ve srovnání s formulí 3.

„Abych byla upřímná, rozdíl mezi F3 a vozem LMP2 není tak velký, oba vozy mají velké množství přítlaku a velmi podobný je i styl jejich řízení. Vytrvalostní závody jsem vždy považovala za uvolněnější, protože vám říkají, abyste se starali o pneumatiky, říkají, abyste hlídali spotřebu paliva, tak jsem si myslela, že v závodě musíte jet klidněji.

„Ale je to úplně jinak, každé jedno kolo tlačíte na maximum, což je skvělé, protože celou dobu jedete na limitu. Ve formulích jedete 30 minut, ale přesto se ve F3 musíte starat o pneumatiky. I ve vytrvalostních závodech (pneumatiky) odejdou, ano, ale odejdou za delší dobu, protože s nimi absolvujete dva nebo tři stinty. Je to jiný způsob závodění, kvůli provozu na trati ale stále v každém kole jedete na 100 %.“

Další článek: Williams věří, že mu pomohou nová pravidla kolem podlahy vozu

27. září | Ferrari je podle Binotta spokojené s vylepšením pohonné jednotky. Podle něj "...fungovala tak, jak jsme očekávali, a přinesla o něco vyšší výkon."
26. září | Norris dostal za nájezd do boxů jen napomenutí. Sportovní komisaři přihlédli k podmínkám na trati.
26. září | Pokud se díváme správně, tak by měl Stroll i přes penalizaci zůstat 11.
26. září | Lance Stroll dostal penalizaci 10 sekund a 2 trestné body za kolizi s Gaslym.