Ferrari minulý týden testovalo kryty kol, které mají snížit rozstřik vody na mokré trati.
Nejednalo se o první test krytu kol. Vloni je v Silverstonu testovaly týmy McLaren a Mercedes. Výsledky ale nebyly dobré. FIA proto připravila další řešení, které minulý týden testovalo Ferrari ve Fioranu.
Arthur Leclerc řídil vůz SF-75 z roku 2023 s instalovanými kryty kol (předních i zadních) a pneumatikami do mokra. Oliver Bearman jezdil v letošním voze Ferrari, aby zkontroloval viditelnost.
Bearman je v Imole, kde ho v pátek čeká první ze šesti tréninků s Haasem. Podle něj se FIA „vrací k rýsovacímu prknu“, protože nové řešené nepřineslo očekávaný rozdíl.
„Sledoval jsem Arthura Leclerca, který jel s kryty kol,“ řekl Bearman pro Motorsport.com.
„Zatím k nim nemám moc co říct. Asi jste viděli videa, bylo to dost podobné. Myslím, že se vrátíme k rýsovacímu prknu a budeme na tom dál pracovat.“
„Zkoušeli jsme několik různých konfigurací. Pokropili jsme vodou jen rovinky, abychom zjistili, jestli se dá jet po rovinkách.“
„Udělali jsme čtyři nebo pět jízd, ve kterých jsme zkoušeli různé úrovně otevřenosti, protože když je to úplně zavřené, je to také dost náročné pro teplotu pneumatik.“
„Myslím, že problém je v tom, že u těchto vozů generuje velké množství přítlaku podlaha. Vzduch je odtud poháněn energií a samozřejmě sprej následuje vzduch. Viditelnost byla pořád dost špatná. Určitě to bylo o něco lepší, na něčem se zapracovalo, ale není to vyřešené.“