Je mimořádně rychlý, na F1 je už ale pozdě, říká Marko o Reném Rastovi

Jednou z největších hvězd současného startovního pole prestižního německého šampionátu cestovních vozů DTM je bezpochyby René Rast, šampion z let 2017 a 2019. Za své výkony v DTM si Rast vydobyl všeobecné uznání a barvy „mateřského“ Audi začal hájit také ve velkých vytrvalostních podnicích pro vozy GT3. Slova chvály má pro Reného Rasta i Helmut Marko, poradce týmu Red Bull ve formuli 1.
Je mimořádně rychlý, na F1 je už ale pozdě, říká Marko o Reném Rastovi

Renému Rastovi není prostředí formule 1 zcela neznámé. Dnes třiatřicetiletý Němec byl součástí závodních víkendů „královny motorsportu“ v letech 2007 až 2012, kdy závodil v doprovodném šampionátu Porsche Supercup. S cupovým speciálem Porsche 911 dokonce Rast dokázal získat tři tituly v řadě v letech 2010 až 2012.

Z Porsche Supercupu vedly kroky německého pilota ke značce Audi, kterou v roce 2013 začal reprezentovat v šampionátu FIA GT Series. O dva roky později dokonce dostal od Audi sedačku pro Le Mans, kterého se v sezóně 2015 zúčastnil s prototypem R18 e-tron quattro třídy LMP 1 a na trati La Sarthe spolu s Marcem Bonanomim a Filipem Albuquerquem obsadil sedmé místo v absolutním pořadí.

Robert Kubica v Jerezu testoval BMW M4 DTM

Robert Kubica v Jerezu testoval BMW M4 DTM

V roce 2016 René Rast poprvé ochutnal DTM, když se s týmy Rosberg a Phoenix zúčastnil celkem tří závodů v Zandvoortu a na Hockenheimu. Pro nadcházející sezónu už Rast od Audi dostal plnohodnotnou tovární sedačku a úvazek na celý rok. Audi udělalo s angažováním Rasta dobře, protože rychlý Němec se už v první kompletní sezóně v DTM stal šampionem o pouhé tři body před legendárním Mattiasem Ekströmem.

Během další sezóny bojoval Rast o obhajobu titulu až do posledního závodního víkendu s Garym Paffettem, který nakonec uspěl a pro Mercedes v roce 2018 získal titul „na rozloučenou“. Pro Mercedes to totiž byla poslední sezóna před stažením se z DTM a přestupem do elektrické formule E. Rast ale s Paffettem prohrál o pouhé čtyři body a navíc dokázal vyhrát posledních šest závodů v řadě. Favorit pro sezónu 2019 byl jasný.

První vítězství roku 2019 získal René Rast za volantem Audi RS5 s novým přeplňovaným motorem pod kapotou už během úvodního závodního víkendu sezóny na Hockenheimu. V sezóně 2019 nakonec rodák ze západoněmeckého Mindenu triumfoval v sedmi závodech a získal suverénně druhý kariérní titul v DTM. Nejbližšího soupeře, kterým byl další pilot Audi Nico Müller, Rast v konečném účtování porazil o 72 bodů. Během tří let tak Rast dvakrát ovládl slavný šampionát a pětinásobný mistr DTM Bernd Schneider dokonce prohlásil, že by Rast mohl překonat všechny jeho rekordní zápisy.

Vozy Super GT a DTM se utkaly ve Fudži, nedělní výhru získal účastník skandálního závodu

Vozy Super GT a DTM se utkaly ve Fudži, nedělní výhru získal účastník skandálního závodu

Rastovy výkony nezůstaly bez odezvy. Helmut Marko, poradce týmu Red Bull ve formuli 1, odpověděl německému webu motorsport-total.com na otázku, které piloty by si dokázal představit v „královně motorsportu“, takto: „Jedním z nich je Rast, neobyčejně rychlý pilot, a tím druhým je Wittmann.“

Helmut Marko tak kromě Rasta zmínil ještě třicetiletého Němce Marca Wittmanna, pilota BMW a dvojnásobného šampiona DTM. Rast a Wittmann společně ilustrují vysokou kvalitu pilotů v DTM. Marco Wittmann se v roce 2015 dokonce zúčastnil testů formule 1 na Red Bull Ringu, kde s monopostem týmu Toro Rosso zaznamenal čtvrtý nejrychlejší čas a na nejlepšího Nica Rosberga ztratil necelou sekundu. Pozoruhodný je fakt, že Wittmannovi by v roce 2015 jeho čas z testů stačil k postupu do poslední části kvalifikace na rakouskou grand prix F1.

Déšť a vítr provázely střet DTM a Super GT na Hockenheimu, Button získal deváté místo

Déšť a vítr provázely střet DTM a Super GT na Hockenheimu, Button získal deváté místo

Pro piloty z DTM je však velmi obtížné dostat se do formule 1, jedinou výjimku v nedávné minulosti tvořili Pascal Wehrlein a Esteban Ocon. V neprospěch Wittmanna a Rasta hraje také jejich věk, první jmenovaný na podzim oslavil třicetiny, Rastovi je již třiatřicet.

„Rast má navíc zkušenosti pouze z cestovních vozů nebo z vozů GT. Potřebovali by tři roky na to, aby se dostali na formulovou úroveň,“ řekl k oběma zmíněným Helmut Marko.

Foto: DTM

Další článek: Formule 1 se vyplatí, spočítali si v Baku

19:42 | Verstappena podle Hondy vyřadil elektrický problém. Albona možná také.
19:02 | Alfa Romeo dostala pokusu 5000 euro za uvolněné kolo.
11:56 | Charouz Racing System získal první letošní stupně vítězů. V závodě F2 dojel Louis Delétraz na druhém místě. Vyhrál Brazilec Felipe Drugovich.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink Hamilton (1:04.130)
Kvalifikace Bottas (1:02.939)
Neděle 5. července 2020
Závod Bottas