Jde o brutální logistiku! Šéf Haasu vysvětlil, proč testy nejsou v Bahrajnu

Jde o brutální logistiku! Šéf Haasu vysvětlil, proč testy nejsou v Bahrajnu

Ve Španělsku je zima a sněží. Otázkou je, zda by týmy neměly předsezónní testy odjet raději v teplejších destinacích.

Katalánský okruh je z hlediska své charakteristiky pro testy ideální. Bohužel na přelomu února a března bývají vždy spíše nižší teploty, které komplikují zejména získávání kvalitních dat o pneumatikách.

Letošní rok je však extrémní. V úterý teploty nedosáhly ani 4 stupňů a ve středu okruh zasypal sníh.

V Bahrajnu je naproti tomu 23 stupňů Celsia. Předsezónní testy se tam jely naposledy v roce 2014. Sakhir byl na stole jako možná lokalita také v dalších letech.

Problémem jsou peníze a logistika. Nejde jen o dopravu vozů a celého vybavení do Bahrajnu, ale také o průběžné zásobování. Týmy si nechávají v průběhu testů zasílat přímo z továrny nové díly. Dopravit komponenty do Bahrajnu by bylo zejména pro menší týmy velmi nákladné.

„Nemáte ani ponětí, kolik věcí pro auto denně přijíždí,“ řekl Steiner pro Autosport. „Je to brutální. V Anglii nebo v Itálii to naloží do dodávky a jedou osm hodin. Máme lidi, co jezdí denně sem a tam.“

„Pokud by to bylo v Bahrajnu, musíte se na to připravit. Ale další věc je, že některé týmy by každou noc nasadily soukromé letadlo.“

Andrew Green z Force Indie zase řekl, že v případě testů v Bahrajnu by se musel upravit celý plán přípravy nového vozu, což by nebylo snadné.

Foto: Getty Images / Patrik Lundin 

Doporučujeme

Články odjinud