Jde jen o techniku a ne jezdce. Podle Sainze by se F1 měla inspirovat v MotoGP

Pokud nemáte nejrychlejší auto, můžete bojovat po velkou část kariéry jen o sedmá místa. Podle Sainze by se to mělo změnit.
Jde jen o techniku a ne jezdce. Podle Sainze by se F1 měla inspirovat v MotoGP

„Vidíte kolegy jako Marcuse (Ericsson, přešel do IndyCar, pozn. redakce), kteří přešli do jiné série a okamžitě mají rychlost a potenciál vyhrávat závody a být na stupních vítězů,“ řekl Sainz pro Crash.net.

„Pak se podíváte na sebe ve formuli 1, kde jste zaseknutí na sedmém místě. Není to tak, že bych se nudil, protože je to teprve má pátá sezóna, ale pomyslete na Péreze, Hülkenberga a na to kolik mají závodů. Myslím, že to není udržitelné.“

Inženýry nová pravidla zvedla ze židle. Rozhodnutí se odkládá na říjen

Inženýry nová pravidla zvedla ze židle. Rozhodnutí se odkládá na říjen

Podle jezdce McLarenu je potřeba okamžitých změn. Jezdci ve středu pole nebudou čekat věčně, aby v každém závodě končili na sedmém mítě.

„Je potřeba s tím něco dělat a doufejme, že se tak stane v roce 2021.“ Podle Sainze by si měla F1 vzít příklad z MotoGP. Před třemi lety tam zavedli jednotnou specifikaci řídicí jednotky (ECU), která výrobcům omezuje nacházet velké zisky oproti konkurentům. Došlo také k omezení vývoje.

„Znám Carmela Ezpeletu (šéfa MotoGP) velmi dobře. Mluvil jsem s ním mnohokrát o tom, co udělal a jak výrobci reagovali na zpřísnění pravidel ohledně ECU. Myslím, že zpětná vazba byla zpočátku skeptická, ale nyní jsou šťastnější než kdy jindy, protože bojují proti více lidem.“

„Díky tomu je značka silnější, protože bojují proti dalším značkám. Honda a Márquez jsou šťastnější. Je to velmi dobrý příklad a něco, co bych rád v budoucnu viděl ve formuli 1.“

„Určitě platí, že formule 1 je něco jiného, ale doufám, že v budoucnu budeme mít něco, co bude více závislé na jezdci a ne na technice.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: V každém závodě W Series musel na trať safety car. V Misanu letěla Powell vzduchem [foto]

18:13 | Incident mezi Pérzem a Grosjeanem bez trestu....
17:20 | Pérez a Grosjean předvoláni před sportovní komisaře kvůli incidentu v posledním tréninku.
15:22 | Nové pneumatiky, jedno rychlé kolo. Podle Norrise kvalifikace maskují problémy McLarenu. V kvalifikacích je to dobré, závodní tempo je ale na úrovni Renaultu a Racing Pointu.
10:08 | Podle nového znění sportovních pravidel 2020 (zde: odkaz ) bude moci jezdec použít v sezóně 3 MGU-K (dnes jsou to 2).

GP Brazílie 2019

Pátek 15. listopadu 2019
1. trénink Albon (1:16.142, mokro)
2. trénink Vettel (1:09.217)
Sobota 16. listopadu 2019
3. trénink Hamilton (1:08.320)
Kvalifikace Verstappen (1:07.508)
Neděle 17. listopadu 2019
Závod 18.10