Japonská mise: Jenson Button dobývá v Super GT „zemi vycházejícího slunce“

Jenson Button sice již nadobro opustil svět formule 1, mistr světa z roku 2009 však rozhodně závodní rukavice na hřebík nepověsil. Britský pilot se po loňské účasti ve slavném závodě 1000 km v Suzuce v sezóně 2018 naplno vrhnul do prestižní japonské série Super GT.
Japonská mise: Jenson Button dobývá v Super GT „zemi vycházejícího slunce“

Japonské Super GT jsou spolu se sérií Super Formula nejprestižnější kategorií motorsportu na japonských ostrovech. Kromě japonských pilotů se obou zmíněných sérií pravidelně účastní i hvězdy světového motorsportu, výjimkou nejsou ani bývalí jezdci formule 1. 

Jedním z nich je v této sezóně i Brit Jenson Button. Světový šampión F1 z roku 2009 posílil v Super GT tým Kunimitsu s tovární podporou značky Honda, která je jednou ze tří automobilek ve vrcholné třídě GT 500. Speciál Hondy NSX-GT zde soupeří s Lexusem LC 500 a Nissanem GT-R.

Ve druhé kategorii šampionátu Super GT s označením GT 300 se poté na trati potkávají speciály globální platformy GT3 spolu se vozy, které z evropských okruhů příliš neznáme. Jako příklad uveďme Toyotu Prius apr GT nebo Subaru BRZ.

Vraťme se ale zpět do třídy GT 500. Jenson Button zde v letošní sezóně krotí zmíněnou Hondu NSX-GT druhé generace pro Super GT. Tento speciál, vážící lehce přes tisíc kilogramů, má pod kapotou dvoulitrový turbomotor HR-417E o výkonu 544 koňských sil.

Vůz #100 stáje Kunimitsu sdílí Button s devětadvacetiletým zkušeným Japoncem Naokim Yamamotem. Yamamoto debutoval v Super GT v roce 2010 a od té doby si v této sérii připsal jednašedesát startů a tři vítězství.

Jenson Button letos není jediným jezdcem se zkušenostmi z „královny motorsportu“ ve startovní listině Super GT. Japonské série se již od roku 2015 účastní i bývalý pilot stájí McLaren, Renault, Lotus a Caterham Heikki Kovalainen. Finský pilot hájí na japonských ostrovech barvy značky Lexus a v roce 2016 zde dokonce slavil mistrovský titul. V letošní sezóně navíc Kovalainen tvoří závodní dvojici s dalším bývalým pilotem F1 Kamujem Kobajašim.

S vozem Lexus letos v Super GT závodí i hvězda Formule E Švéd Felix Rosenqvist.

Piloty Super GT čeká ještě sedm závodů, Button již slavil na pódiu

Kalendář série Super GT čítá v tomto roce celkem osm závodů. Šampionát začal 8. dubna na okruhu Okayama, kde si Jenson Button hned připsal své první pódium. Britský pilot společně se svým japonským parťákem obsadili druhé místo za vítěznou posádkou Koudaj Tsukakoši, Takaši Kogure s další Hondou NSX-GT. Japonská značka dodávající motory týmu Toro Rosso v F1 tak získala double již v prvním závodě letošní sezóny.

Soupeření s Hamiltonem jsem si užíval, říká Button

Soupeření s Hamiltonem jsem si užíval, říká Button

Po úvodním kole sezóny zavítají týmy Super GT ještě na okruhy Fudži, Suzuka, Buriram (thajský okruh je jedinou zastávkou Super GT mimo Japonsko v této sezóně), poté opět na Fudži a dále pak na Sugo, Autopolis a Motegi, kde sezóna 11. listopadu vyvrcholí.

Foto: Getty Images / Clive Rose

Diskuze (10) Další článek: Massa: Williams upřednostnil peníze, teď za to platí
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10