Jamamoto opouští Hondu a bude pracovat pro Red Bull

Bývalý šéf Hondy Masaši Jamamoto bude pracovat pro Red Bull jako styčný bod mezi Red Bull Powertrains a Hondou.
Jamamoto opouští Hondu a bude pracovat pro Red Bull

Jamamoto byl v podstatě šéfem Hondy ve F1. Nyní ale japonského výrobce opouští, aby založil poradenskou společnost, která bude spolupracovat s Red Bullem.

„Založili jsme novou společnost,“ řekl japonskému vydání Motorsport.com. „Chceme udělat něco, co udělá lidi šťastnými, a pokud vyhrajeme ve F1, pak z toho budou mít fanoušci radost.“

„Podepsali jsme smlouvu se společností Red Bull Powertrains. Společnost mě má, na žádost Christiana Hornera a Helmuta Marka z Red Bullu, abych je podpořil.“

Téma: Japonská kultura a formule 1

Téma: Japonská kultura a formule 1

„Je to smlouva mezi společnostmi, takže je těžké mluvit o detailech, ale jako jeden z členů Red Bull Powertrains se pustím do práce, která jim pomůže.“

„Pokud chtějí například porozumět japonské kultuře a kultuře Hondy a mít s Hondou bližší a lepší vztah, můžeme to podpořit. V podstatě je to most mezi Red Bullem a Japonskem.“

Red Bull si bude pohonné jednotky do konce roku 2025 vyrábět sám, ale na začátku bude mít ještě podporu Hondy.

„Rozhodl jsem se tak v březnu loňského roku. V roce 2016 jsem byl jmenován ředitelem motorsportu a mým cílem bylo nejprve vyhrát šampionát SUPER GT. To se mi podařilo v roce 2018 (s Naokim Jamamotem a Jensonem Buttonem, pozn. redakce).

Jenson Button a Naoki Jamamoto slaví mistrovský titul v Super GT

Jenson Button a Naoki Jamamoto slaví mistrovský titul v Super GT

„Další tři roky jsem se věnoval F1. Od začátku jsem si myslel, že tato práce je vyvrcholením mého života u Hondy a myslel jsem si, že zúročím vše, co jsem tam zažil.“

„Přemýšlel jsem, zda můžeme s Red Bullem vyhrát v prvním roce a pak svést dobrý mistrovský souboj s Mercedesem ve druhém roce. Ale tak tomu nebylo. Ve třetím roce se nám však díky Verstappenovým jezdeckým schopnostem a silnému týmu Red Bull podařilo šampionát vyhrát.“

Příběh Hondy ve formuli 1: Mistrovský konec čtvrté éry a epilog

Příběh Hondy ve formuli 1: Mistrovský konec čtvrté éry a epilog

Další článek: Singapur prodloužil smlouvu do roku 2028

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
9:45 | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00