Jaký je rozdíl mezi brzdami ve formuli 1 a v Le Mans?

Michael Schumacher The Law  |  16. 06. 2018 14:55

Nejsem fyzik, ale docela mě to zajimá (třeba někdo bude vědět), jaktože musí jezdec vyvinout 200 kg síly na brzdový pedál při brždění, to nemají ty auta hydraulické posilovače brzd?

Triper  |  16. 06. 2018 17:29

Hydraulické posilovače jsou zakázané, na předních kolech tedy, na zadních nějaký je, ale ten je ovládán především automaticky systémem Brake by wire. Třeba Hakkinen měl prý na pedálu bočnice, aby mu nesklouzávala bota...

Spravedlnost  |  17. 06. 2018 05:51

No ale 200kg a jednou nohou? To nezní moc reálně když někteří mají 60kg😀

Triper  |  17. 06. 2018 10:37

No, to je evidentně nesmysl...

Není to nesmysl, já dokážu zabrzdit silou 190kg, a to už nejsem ve formě co jsem býval, vážím 75kg. Jediný nesmysl v článku je "maximální průměrná rychlost".

Triper  |  17. 06. 2018 13:20

O.K., nějak si to neumím představit, ale když to říkáš, tak asi jo...

Triper  |  17. 06. 2018 13:25

Aha, už mi to došlo...
Když připočítáme přetížení, které při brzdění působí na jezdce, tak se 200 kg tlak na pedál vyvine snadno...
Někdy rychleji píšu, než myslím

Jenson Button t69  |  18. 06. 2018 11:59

S tím jediným nesmyslem nemáš pravdu, dalším nesmyslem v článku je pojem "deakcelerace". Nic takového totiž neexistuje, opakem "akcelerace" je "decelerace".

Filip.H  |  17. 06. 2018 17:59

jejich hmotnost přece nehraje roli když ležÍ a mužou se zapřít

Neurotic  |  16. 06. 2018 13:04

Proč stejně nepíšete i o rally, závodech tahačů atd.? Bud pište jenom o F1 a nebo ovšem

Protože Alonso. Však už tady řádí raplík

Forza Ferrari !!!

Sebastian Vettel Vesmírný Jezdec  |  16. 06. 2018 14:04

Je super, jak to dokaze urcite jedince nasrat:))))))

aero minor  |  16. 06. 2018 13:03

Dobry clanek, zajimave srovnani...

Stig1  |  16. 06. 2018 14:05

Clanek je opsana tiskova zprava spol. Brembo, ktera je vsak dosti zavadejici. Absolutne pomiji ucinek generatoru MGU-K, ktery naopak u specialu LMP1 generuje vyrazne vyssi brzdny vykon,nez u F1.
CHJO

Sebastian Vettel Vesmírný Jezdec  |  16. 06. 2018 14:07

Opsany, pripadne prelozeny clanek? Hmm.. v cr klasika:(


1 2

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10