Před Monakem se diskutuje o délce rozvoru a to zejména u Mercedesu.
V letošní sezóně můžeme vidět poměrně velké rozdíly v délce rozvoru vozů (vzdálenosti mezi předními a zadními koly).
Nejdelší rozvor má letos Mercedes. Podle některých názorů to může být výhoda na rychlých okruzích, ale nevýhoda v ulicích Monaka.
Druhý nejdelší rozvor má Force India, což nebude náhoda – jedná se o odběratele pohonných jednotek Mercedesu. Williams je sice také zákazníkem Mercedesu, ale má rozvor naopak nejkratší. Paddy Lowe to vysvětlil tím, že Williams si staví vlastní převodovku.
Tým mohou k delšímu rozvoru motivovat různé důvody: pohonná jednotka, chlazení, aerodynamika nebo větší stabilita.
James Key z Toro Rosso uvádí ještě jeden hodně důležitý důvod: „Delší rozvor může znamenat více podlahové plochy a ve spojení s velkým difuzorem můžete získat více přítlaku,“ uvedl Key. Letošní nová pravidla upravila i velikost difuzoru.
Inženýři zdůrazňují, že rozdíly, které různé délky rozvorů generují, jsou poměrně malé. Kdyby to bylo čistě na nich, měli by v průběhu sezóny flexibilní délku rozvoru. Na okruhy jako je Singapur, Monako nebo Hungaroring by přivezli vůz s kratším rozvorem, na rychlé okruhy jako Spa nebo Silverstone naopak s delším.
Web F1.com uveřejnil délky rozvorů jednotlivých vozů:
- Mercedes: 3 760 mm
- Force India: 3 691 mm
- Renault: 3 630 mm
- Haas: 3 594 mm
- Ferrari: 3 594 mm
- McLaren: 3 584 mm
- Red Bull: 3 557 mm
- Sauber: 3 550 mm
- Toro Rosso: 3 549 mm
- Williams: 3 545 mm
Foto: Getty Images / Mark Thompson