Jakou délku rozvoru mají jednotlivé letošní vozy?

Před Monakem se diskutuje o délce rozvoru a to zejména u Mercedesu.
Jakou délku rozvoru mají jednotlivé letošní vozy?

V letošní sezóně můžeme vidět poměrně velké rozdíly v délce rozvoru vozů (vzdálenosti mezi předními a zadními koly).

Nejdelší rozvor má letos Mercedes. Podle některých názorů to může být výhoda na rychlých okruzích, ale nevýhoda v ulicích Monaka. 

Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Druhý nejdelší rozvor má Force India, což nebude náhoda – jedná se o odběratele pohonných jednotek Mercedesu. Williams je sice také zákazníkem Mercedesu, ale má rozvor naopak nejkratší. Paddy Lowe to vysvětlil tím, že Williams si staví vlastní převodovku.

Tým mohou k delšímu rozvoru motivovat různé důvody: pohonná jednotka, chlazení, aerodynamika nebo větší stabilita. 

Podrobná technická analýza vozu Mercedes W08

Podrobná technická analýza vozu Mercedes W08

James Key z Toro Rosso uvádí ještě jeden hodně důležitý důvod: „Delší rozvor může znamenat více podlahové plochy a ve spojení s velkým difuzorem můžete získat více přítlaku,“ uvedl Key. Letošní nová pravidla upravila i velikost difuzoru. 

Inženýři zdůrazňují, že rozdíly, které různé délky rozvorů generují, jsou poměrně malé. Kdyby to bylo čistě na nich, měli by v průběhu sezóny flexibilní délku rozvoru. Na okruhy jako je Singapur, Monako nebo Hungaroring by přivezli vůz s kratším rozvorem, na rychlé okruhy jako Spa nebo Silverstone naopak s delším. 

Web F1.com uveřejnil délky rozvorů jednotlivých vozů:

  • Mercedes: 3 760 mm
  • Force India: 3 691 mm
  • Renault: 3 630 mm
  • Haas: 3 594 mm
  • Ferrari: 3 594 mm
  • McLaren: 3 584 mm
  • Red Bull: 3 557 mm
  • Sauber: 3 550 mm
  • Toro Rosso: 3 549 mm
  • Williams: 3 545 mm

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Váš názor Další článek: Video: Verstappenovo rekordní kolo v Zandvoortu
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10