Jakou délku rozvoru mají jednotlivé letošní vozy?

Před Monakem se diskutuje o délce rozvoru a to zejména u Mercedesu.
Jakou délku rozvoru mají jednotlivé letošní vozy?

V letošní sezóně můžeme vidět poměrně velké rozdíly v délce rozvoru vozů (vzdálenosti mezi předními a zadními koly).

Nejdelší rozvor má letos Mercedes. Podle některých názorů to může být výhoda na rychlých okruzích, ale nevýhoda v ulicích Monaka. 

Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Druhý nejdelší rozvor má Force India, což nebude náhoda – jedná se o odběratele pohonných jednotek Mercedesu. Williams je sice také zákazníkem Mercedesu, ale má rozvor naopak nejkratší. Paddy Lowe to vysvětlil tím, že Williams si staví vlastní převodovku.

Tým mohou k delšímu rozvoru motivovat různé důvody: pohonná jednotka, chlazení, aerodynamika nebo větší stabilita. 

Podrobná technická analýza vozu Mercedes W08

Podrobná technická analýza vozu Mercedes W08

James Key z Toro Rosso uvádí ještě jeden hodně důležitý důvod: „Delší rozvor může znamenat více podlahové plochy a ve spojení s velkým difuzorem můžete získat více přítlaku,“ uvedl Key. Letošní nová pravidla upravila i velikost difuzoru. 

Inženýři zdůrazňují, že rozdíly, které různé délky rozvorů generují, jsou poměrně malé. Kdyby to bylo čistě na nich, měli by v průběhu sezóny flexibilní délku rozvoru. Na okruhy jako je Singapur, Monako nebo Hungaroring by přivezli vůz s kratším rozvorem, na rychlé okruhy jako Spa nebo Silverstone naopak s delším. 

Web F1.com uveřejnil délky rozvorů jednotlivých vozů:

  • Mercedes: 3 760 mm
  • Force India: 3 691 mm
  • Renault: 3 630 mm
  • Haas: 3 594 mm
  • Ferrari: 3 594 mm
  • McLaren: 3 584 mm
  • Red Bull: 3 557 mm
  • Sauber: 3 550 mm
  • Toro Rosso: 3 549 mm
  • Williams: 3 545 mm

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Váš názor Další článek: Video: Verstappenovo rekordní kolo v Zandvoortu
12:40 | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.
18. září | Výběr pneumatik pro GP Ruska.. odkaz
18. září | FIA se ještě podívá na nové zařízení pro chlazení airboxu, kterým Ferrari může zakrývat kameru. Zatím žádný problém FIA nenašla, ale prověří to. Podle Whitinga to není priorita.
18. září | GP Singapuru sledovalo na RTL více než 4,5 milionů diváků. To je o 600 tisíc více než vloni.