Jako den a noc, srovnává Trulli letošní a loňský vůz týmu Lotus

Mnohem delší čas na vývoj, nový motor a nová převodovka se podle Jarna Trulliho velmi výrazně podepsaly na kvalitách letošního monopostu týmu Lotus.
Jako den a noc, srovnává Trulli letošní a loňský vůz týmu Lotus

Tony Fernandes se rozhodl po prvním roce ve formuli 1 s Lotusem změnit partnery. Motor Cosworth vyměnil za Renault a převodovku X-trac za řešení od Red Bullu. Tím získal kombinaci, která loni vyhrála šampionát. "Máme jedno z nejlepších řešení zadní části vozu, protože převodovka je úžasná a motor také," hodnotil Jarno Trulli pro Autosport. "Auto vypadá dobře a je také rychlé. Pokud bych to měl srovnat s loňským vozem, je to jako den a noc. Obrovský krok vpřed, všichni pracovali skutečně tvrdě."

Díky spolehlivému a výkonnému hnacímu ústrojí se technický tým pod vedením Mika Gascoyna může soustředit na ostatní oblasti. "Mike dává vše dohromady a Tonymu se podařilo nám dát dobrou zadní část vozu, která nám vyřeší problémy se spolehlivostí, výkonností, se vším. Tým se musí soustředit na to, aby zvládl zavěšení, tuhost a aerodynamiku," vysvětlil italský jezdec.

Důvodem pro změnu dodavatelů nebyl ani tak motor Cosworth, ale převodovka X-trac, jež byla velmi nespolehlivá. "Pravda je, že jsme nikdy nebyli naštvaní nebo nespokojení kvůli motoru," potvrdil Trulli. "Ale naším největším problémem bohužel bylo, že kdybychom zůstali u Cosworthu, měli bychom problém s převodovkou, a to nám vadilo. Neměli jsme čas na vývoj vlastní převodovky a hydrauliky. Přestupem k Renaultu jsme získali možnost zapomenout na zadní část auta a soustředit se jen na aerodynamiku a ostatní věci, takže to pro nás byl obrovský krok vpřed."

V průběhu testů přesto Lotus znovu potrápila nespolehlivost, největší smůlu měl většinou stejně jako loni Trulli. Zatím mu to ale radost nezkazilo. "Myslím, že auto má dobrý potenciál. V současnosti z něj asi nedostáváme maximum, protože máme hodně problémů se spolehlivostí," přiznal. "Jsou to drobnosti, jako filtr oleje, chladiče, posilovač řízení - tyto a podobné věci nám bránily v jezdění. Takže na začátku (sezóny) to může být těžké, ale třeba to dokážeme překonat. Když se podívám na časy na kolo, je těžké si udělat jasný obrázek, ale pravděpodobně můžeme nahánět Force Indii a možná i Sauber. Evidentně jsme před Virginem a HRT. Tak to teď vidíme."

Ital na závěr uvedl, že ho u Lotusu T128 nejvíc mrzí absence systému na rekuperaci kinetické energie. Fernandes rozhodl, že se pro začátek jeho tým bez KERS obejde, protože by znamenalo další proměnnou, kterou by Lotus nemusel zvládnout. Není vyloučeno, že se systém dostane do vozu v průběhu sezóny.

Další článek: Byly to naše nejlepší zimní přípravy, hodnotí Red Bull

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00