Jako den a noc, srovnává Trulli letošní a loňský vůz týmu Lotus

Jako den a noc, srovnává Trulli letošní a loňský vůz týmu Lotus

Mnohem delší čas na vývoj, nový motor a nová převodovka se podle Jarna Trulliho velmi výrazně podepsaly na kvalitách letošního monopostu týmu Lotus.

Tony Fernandes se rozhodl po prvním roce ve formuli 1 s Lotusem změnit partnery. Motor Cosworth vyměnil za Renault a převodovku X-trac za řešení od Red Bullu. Tím získal kombinaci, která loni vyhrála šampionát. "Máme jedno z nejlepších řešení zadní části vozu, protože převodovka je úžasná a motor také," hodnotil Jarno Trulli pro Autosport. "Auto vypadá dobře a je také rychlé. Pokud bych to měl srovnat s loňským vozem, je to jako den a noc. Obrovský krok vpřed, všichni pracovali skutečně tvrdě."

Díky spolehlivému a výkonnému hnacímu ústrojí se technický tým pod vedením Mika Gascoyna může soustředit na ostatní oblasti. "Mike dává vše dohromady a Tonymu se podařilo nám dát dobrou zadní část vozu, která nám vyřeší problémy se spolehlivostí, výkonností, se vším. Tým se musí soustředit na to, aby zvládl zavěšení, tuhost a aerodynamiku," vysvětlil italský jezdec.

Důvodem pro změnu dodavatelů nebyl ani tak motor Cosworth, ale převodovka X-trac, jež byla velmi nespolehlivá. "Pravda je, že jsme nikdy nebyli naštvaní nebo nespokojení kvůli motoru," potvrdil Trulli. "Ale naším největším problémem bohužel bylo, že kdybychom zůstali u Cosworthu, měli bychom problém s převodovkou, a to nám vadilo. Neměli jsme čas na vývoj vlastní převodovky a hydrauliky. Přestupem k Renaultu jsme získali možnost zapomenout na zadní část auta a soustředit se jen na aerodynamiku a ostatní věci, takže to pro nás byl obrovský krok vpřed."

V průběhu testů přesto Lotus znovu potrápila nespolehlivost, největší smůlu měl většinou stejně jako loni Trulli. Zatím mu to ale radost nezkazilo. "Myslím, že auto má dobrý potenciál. V současnosti z něj asi nedostáváme maximum, protože máme hodně problémů se spolehlivostí," přiznal. "Jsou to drobnosti, jako filtr oleje, chladiče, posilovač řízení - tyto a podobné věci nám bránily v jezdění. Takže na začátku (sezóny) to může být těžké, ale třeba to dokážeme překonat. Když se podívám na časy na kolo, je těžké si udělat jasný obrázek, ale pravděpodobně můžeme nahánět Force Indii a možná i Sauber. Evidentně jsme před Virginem a HRT. Tak to teď vidíme."

Ital na závěr uvedl, že ho u Lotusu T128 nejvíc mrzí absence systému na rekuperaci kinetické energie. Fernandes rozhodl, že se pro začátek jeho tým bez KERS obejde, protože by znamenalo další proměnnou, kterou by Lotus nemusel zvládnout. Není vyloučeno, že se systém dostane do vozu v průběhu sezóny.

Doporučujeme

Články odjinud