Jaké novinky nasadily nebo zkoušely týmy v Rakousku a Velké Británii?

Novinky McLarenu, Mercedesu, Ferrari a dalších týmů. Williams pokračuje ve vývoji kvůli souboji s Force Indií. Renault pak jezdil se zařízením Kistler RoaDyn.
Jaké novinky nasadily nebo zkoušely týmy v Rakousku a Velké Británii?
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Ferrari
  3. McLaren
  4. Williams, Force India
  5. Sauber, Toro Rosso, Renault

Sauber

Klepněte pro větší obrázek

I Sauber se stejně jako Mercedes nechal inspirovat unikátním řešením (1) štěrbin na snížení indukovaného odporu Toro Rosso. Vedle toho v bočnicích křídla přibyly pod hlavním profilem další (2) štěrbiny urychlující průtok vzduchu pod křídlem. Změnila se (3) DRS klapka i s nastavovacím mechanismem a dvojitý nosník zadního křídla nahradil (4) jednoduchý pilíř. Za zmínku stojí i nové (5) kaskádové křídlo.

K novému zadnímu křídlu patří i nové přední křídlo, které bychom měli spatřit buď v Maďarsku nebo v Německu. Proto byla tato verze zadního křídla zatím jen testována, do závodu budou nasazeny obě nová křídla současně.

Klepněte pro větší obrázek

Ve třetím tréninku před Velkou cenou Velké Británie tým zkoušel viditelnost z kokpitu s novou výškou šasi pro příští rok. Kontury nového šasi reprezentuje dočasná tmavá nadstavba.

Toro Rosso

Klepněte pro větší obrázek

Během sezónního testování v Silverstone Toro Rosso zkoušelo nový kryt motoru s dodatečnými vstupními otvory po obou stranách ochranného oblouku. O účelech otvorů se dozvíme více, jakmile se nám naskytne pohled pod kapotu.

Renault

Klepněte pro větší obrázek

Na pochopení kinematických vlastností různých řešení zavěšení kol Renault v Silverstonu opět povolal zařízení Kistler RoaDyn. Renault je při vývoji používá již od roku 2006.

Jde o takzvané 6 složkové převodníky sil působících na kolo, pomocí nichž lze zaznamenávat dynamické síly a momenty. Měřené jsou silové působení v podélném, příčném a svislém směru (Fx, Fy a Fz) a také klopný moment, moment valivého odporu a vratný moment (Mx, My a Mz).

Převodníky jsou montovány na speciálních ráfcích obklopených obručemi propojující senzory na kolech s datovou sběrnicí uloženou ve voze.

Klepněte pro větší obrázek
Předchozí kapitola Další článek
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
22. října | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
22. října | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
22. října | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00