18
Fotogalerie

Jaké novinky nasadily nebo zkoušely týmy v Rakousku a Velké Británii?

Kapitoly článku:


Williams

wil-fw.jpg

Nové přední křídlo Williams osadil zahnutou (1) svislou lopatkou, stojící hned vedle kaskádového křídla se (2) štěrbinou na spoji s hlavním profilem a s další (3) lopatkou, připevněnou přímo ke křidélkům. Na vnější straně bočnice křídla zaujala místo (4) drobné lopatky její výrazně zkroucenější verze.

V Silverstonu tým porovnával nové přední křídlo a nosový kužel s jejich starými ekvivalenty.

V zadní části vozu se mezitím opět objevilo experimentální zadní křídlo, naposledy používané během sezónního testování ve Španělsku.

V Maďarsku Williams plánuje zavést novou podlahu, která ho má udržet v boji s Force Indií na čtvrtém místě v rámci Poháru konstruktérů.

Force India

Force India bude v boji o čtvrté místo v poháru konstruktérů s Williamsem táhnout za kratší konec, protože jedním z posledních aerodynamických vylepšení, které stáj pro model VJM09 vyvinula, byla inovace předního křídla v Silverstonu. V současnosti je již vývoj tohoto vozu ukončen a tým se naplno věnuje jeho následníkovi.

sfi-fw.jpg

Vylepšené přední křídlo přináší v podstatě jen malé úpravy hlavní verze zavedené ve Španělsku. Rozdílná (1) náběhová hrana hlavního profilu v místě spoje s koncovou částí křídla a nová (2) horní klapka se zkrácenou štěrbinou si však ještě podle šéfa týmu vyžaduje jisté optimalizace.

I když vývoj tohoto auta už byl zastaven, ve výrobě jsou ještě nějaké díly, které byly vyvinuty již dříve. „Je tu ještě nějaká nedokončená práce na zadním křídle a zadním zavěšení – tyto věci budou i nadále optimalizovány v průběhu sezóny,“ nechal se slyšet Vijay Mallya.

Doporučujeme

Články odjinud