Jaké novinky nasadily nebo zkoušely týmy v Rakousku a Velké Británii?

Novinky McLarenu, Mercedesu, Ferrari a dalších týmů. Williams pokračuje ve vývoji kvůli souboji s Force Indií. Renault pak jezdil se zařízením Kistler RoaDyn.
Seznam kapitol
  1. Mercedes
  2. Ferrari
  3. McLaren
  4. Williams, Force India
  5. Sauber, Toro Rosso, Renault

Jezdci na Red Bull Ringu tráví průjezdy obrubníků více času než obvykle. Některé týmy však takové zvýšené zatížení zaskočilo nepřipravené – mezi nimi i Mercedes.

Ve třetím tréninku na Rosbergově autě selhalo levé zadní rameno nápravy, na což tým zareagoval rychlou opravou přilepením několika vrstev karbonu na místo, kde došlo k prasknutí zavěšení.

Zajímavé je, že tato záplata byla používána i o týden později v Silverstone, jak je vidět na obrázku níže.

Klepněte pro větší obrázek

Z plánovaných novinek zmiňme bočnice zadního křídla se (1) štěrbinami na snížení indukovaného odporu, které kopírují nápad Toro Rosso.

Klepněte pro větší obrázek

Směrem k odtokové hraně bočnice navíc přibyla série (2) diagonálních pásů v podobném stylu, jaký si už dříve osvojili mnohé další týmy.

New jewellery for Silverstone 💎 #FollowATeamMemberFriday #Simon #CrikeyCole #Benz #Petronas #Silverstone #F1 #BritishGP #FormulaOne

Fotka zveřejněná uživatelem MERCEDES AMG PETRONAS (@mercedesamgf1),

Detail nových štěrbin v bočnicích nám dává nahlédnout na nádherně opracovaný kovový dílec spojující náběhovou hranu.

Klepněte pro větší obrázek

Menší změny nastaly i nad středovou sekcí difuzoru (novinka na obrázku vlevo).

Klepněte pro větší obrázek

Komplexně tvarované deflektory byly tentokrát pro změnu trochu zjednodušené. Novější verze v levé polovině obrázku má o jeden vertikální a jeden horizontální díl méně.

Klepněte pro větší obrázek

Nesmíme také zapomenout na výměnu chladiče hybridního systému. Ke stejnému kroku se před třemi týdny odhodlala Force India, která také využívá pohonné jednotky Mercedesu.

Navenek změnu charakterizuje výraznější (1) vyboulení karoserie v místě uložení chladiče, ale také zeštíhlení v oblasti (2) ramen bočnic.

Po přesunu z Baku zpět do mírnějšího klimatického pásma z karoserie také zmizely dodatečné (3) výstupní otvory v okolí ramen zadní nápravy a uzavíraly se i výstupy horkého vzduchu po stranách kokpitu.

Foto: McLaren, Mercedes, Ferrari, Pirelli, Getty Images / Peter Fox, Charles Coates, Mark Thompson, Dan Istitene

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

11:48 | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4