Druhým dílem pokračuje naše nová a pravidelná rubrika, ve které se během každého závodního víkendu podíváme na novinky, které týmy přivezly.
První díl:
McLaren
McLaren se nechal slyšet, že dává přednost porozumění svého vozu před novinkami, takže do Barcelony žádné větší vylepšení nepřivezl. Za zmínku z toho, co bylo v pátek k vidění, stojí nové brzdové kanálky, křidélka za zadními brzdovými kanálky, menší změny v karosérii bočnic a krytu motoru a podlaha s upraveným difuzorem.
Nový difuzor je na vnějších okrajích zaoblený s větším rádiem, což je trend nastolený Red Bullem a měl by pomoci v širší expanzi.
Ve středu si McLaren odbude povinnost a věnuje jeden den testů Pirelli.
Sauber
Švýcarský tým přivezl do Barcelony auta ve specifikaci, která by si už téměř zasloužila i označení C33B, ale vzhledem k tomu, že se šasi neměnilo (bez ohledu na snahy některých médií přesvědčit nás o opaku), považujme ho stále za „áčko”.
Snížení hmotnosti
Není žádným tajemstvím, že Sauber do sezóny 2014 vstoupil s obrovskou nadváhou (podle některých zdrojů až 20 kg) a i když za to částečně může pohonná jednotka Ferrari, na redukci hmotnosti museli zapracovat i inženýři v Hinwilu.
Ti před Velkou cenou Španělska připravili velkou dietu pod kapotou, díky čemuž je nyní hmotnost monopostu o 10 až 15 kg menší.
Největší zásluhu na tom má hlavně nové zadní křídlo a reorganizovaný systém chlazení.
Zadní křídlo
Ačkoliv je tvarem shodné s předešlou verzí, díky novému výrobnímu procesu je podstatně lehčí. Z důvodů úspory několika gramů hmotnosti dokonce ani nebylo nalakované!
Karosérie bočnic a kryt motoru
Díky tomu, že nový chladicí systém je nejen lehčí, ale zabírá i podstatně méně místa, mohl Sauber připravit kompletně novou karosérii bočnic a kryt motoru.
Bočnice mají nyní zmenšené vstupní otvory, při kterých se nachází (3) nové bočnicové panely s komplexní sestavou generátorů víření na úrovni podlahy.
V zadní části byly bočnice významně zeštíhlené a s výraznějším podseknutím umožňují volnější proudění směrem k horní straně difuzoru. Tím, jak těsně obepínají vertikálně uložené chladiče, vzniklo na jejich horní straně viditelné vydutí.

Přední křídlo
Přední křídlo Sauberu je přirozenou evolucí poslední verze s přidanými novými (1) kaskádovými prvky a koncovými částmi doplněnými o (2) křidélka ve stylu McLarenu. O nich už byla řeč i v případě Mercedesu (viz první díl), který jich však má orientované opačným směrem.
Účel je ale v obou případech stejný – tvorba tlakového spádu, který napomáhá správnému fungování koncových částí křídla.
Ostatní
Deflektory připevněné ke spodní straně přední části šasi jsou také nové a o něco složitěji tvarované. Vylepšená je i podlaha s množstvím zajímavých detailů v zadní části. Co se vylepšení mechanických částí týká, Sauber avizoval aktualizace software, díky kterým by se měla zlepšit odezva systému brake-by-wire a také odezva pohonné jednotky Ferrari.
Sauber v úterý podobně jako McLaren pomůže Pirelli v testování pneumatik.
Force India
Force India na rozdíl od konkurence nic velkého nepřipravila vzhledem k tomu, že velký balík změn představila už během sezónního testování po závodu v Bahrajnu a zbytek tohoto balíku tým otestoval v Číně.
V Barceloně bylo na programu už jen vyhodnocení úprav podlahy, která dostala trojici nových štěrbin umístěných v těsné blízkosti zadních pneumatik.
Štěrbiny v těchto místech slouží k zmírnění nepříznivého účinku zvířeného proudění v okolí pneumatik na proudové struktury na okrajích difuzoru.
Technický ředitel Andew Green slíbil, že Force India nasadí během některého z následujících víkendů nový nosový kužel, jehož vývoj probíhá už několik týdnů.
Také Force India by měla ve středu poskytnout svůj vůz testování pneumatik.
Williams
Podobně jako Force India, také Williams přivez svou novou karosérii už do Číny, takže s výjimkou uzavření výstupních otvorů za náběhovou hranou bočnic nemůže být v tomto směru o novinkách řeč. Novinkou jsou ale zpětná zrcátka (1) připevněná k šasi jednou stopkou namísto předešlého komplexnějšího řešení.

Ačkoliv se tým na adresu svých novinek vyjadřoval více než pozitivně, zadní křídlo se zářezem ve tvaru písmena „V“ uprostřed odtokové hrany DRS klapky se ani tentokrát do závodu nedostal.
Toro Rosso
Tým měl v Španělsku k dispozici první část čtyřdílného balíku aerodynamických a mechanických vylepšení naplánovaných na následující čtyři závodní víkendy. Po pátečních trénincích se nové zadní křídlo s upravenými bočnicemi objevilo i ve zbytku víkendu.
V úterý pak Toro Rosso pomůže Pirelli ve vývoji pneumatik.
Marussia
S ohledem na své rozpočty si týmy z chvostu pole žádné zásadnější změny dovolit nemohly. Marussia přesto dokázala „změnit tvář“ nasazením nového předního křídla.
Zatímco předešlá verze měla sedm prvků, současná jich má šest. Kromě toho byl nasazen inovovaný nosový kužel se spodní stranou špičky prodlouženou směrem dozadu.
V zadní části monopostu se nad koncovku výfukového potrubí znovu nachází kaskádové křídlo, které tu od Velké ceny Austrálie chybělo.
Sportovní ředitel Marussie Graeme Lowdon prohlásil, že v týmu jsou s fungováním zmíněných novinek spokojení.
Caterham
Caterham má v zadní části auta pro změnu kaskádová křídla dvě.
Jedno nad výfukem, které nasadili už v Číně a druhé pod výfukem, které přibylo jako novinka ve Španělsku. Kromě toho bylo upravené také přední křídlo a podlaha.