Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?

Velké balíky úprav nasadili v Rakousku zejména McLaren a Force India. Ferrari pak využilo vybrané fungující novinky, což slavilo úspěch.
Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Force India
  6. Toro Rosso

V předchozím článku bylo zmíněno, že Force India připravuje velký balík novinek pro domácí Velkou cenu v Silverstone, avšak ukázalo se, že plány se mezitím změnily a vylepšení se tak dostaly na trať o dva týdny dříve.

Přední křídlo se změnilo jen v detailech – koncové části byly vzadu seříznuty a došlo k zaoblení náběhové hrany v místě, kde se spojuje s koncovou částí křídla.

Vizuálně markantnější je úprava nosového kužele, jehož předsunuté nosníky spolu s přesunutím montážních bodů na větší plochu křídla zabezpečují jeho robustnější upevnění. Křídlo by se nyní pod zatížením mělo zkroutit o něco méně. 

Nosníky předního křídla mají samozřejmě svůj vliv i na struktury proudění směřující k difuzoru a vzhledem k tomu, že úpravami prošly i některé další díly, které mají podobný vliv, dalo by se předpokládat, že tato novinka byla nutná právě kvůli zvýšení účinnosti podlahy při tvorbě přítlaku.

S novými nosníky předního křídla může souviset zavedení lopatek s ostřejším záhybem ve spodní části, které vidíme v levé polovině obrázku připevněny ke spodnímu povrchu přední části monokoku. 

Zatímco úpravy, o kterých byla řeč dosud ovlivnily proudění na úrovni podlahy, respektive podél spodní části bočnic, následující změny byly namířeny na proudění přes bočnice.

K předním brzdovým kanálkům byl přidán drobný prvek určený k vytvoření víření a nastavení počátečních podmínek pro proudění, které pokračuje k náběhovým hranám bočnic.

Předtím, než se však toto proudění k náběhovým hranám bočnic dostane, je třeba jej „na cestě“ usměrnit – proto přechod od upevnění zpětných zrcátek se svislou stopkou k řešení s držákem ve tvaru „L“.

Bočnicové panely odteď obklopují náběhové hrany bočnic nejen zboku, ale i zvrchu tak, jak je to v poslední době zvykem u několika konkurenčních týmů.

Díky novému uspořádání chladicího systému mohli inženýři konečně přesunout výstupy horkého vzduchu směrem k podlaze. Nový štíhlejší kryt motoru a rozšířený zadní díl bočnic působí mnohem elegantnějším dojmem, ale co je nejdůležitější, byl spolu se všemi zmíněnými vylepšeními nasazen rovnou do závodů.

Předchozí kapitola Následující kapitola

15:04 | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
13:42 | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.
17:13 | Lewis Hamilton očekává, že FIA v reakci na jeho kontroverzní tričko z GP Toskánska zavede nová pravidla, ve kterých vyjasní, co je a co není možné.
24. září | Novinář Will Buxton má pozitivní test na koronavirus. GP Ruska tak vynechá.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10