Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?

Velké balíky úprav nasadili v Rakousku zejména McLaren a Force India. Ferrari pak využilo vybrané fungující novinky, což slavilo úspěch.
Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Force India
  6. Toro Rosso

V předchozím článku bylo zmíněno, že Force India připravuje velký balík novinek pro domácí Velkou cenu v Silverstone, avšak ukázalo se, že plány se mezitím změnily a vylepšení se tak dostaly na trať o dva týdny dříve.

Přední křídlo se změnilo jen v detailech – koncové části byly vzadu seříznuty a došlo k zaoblení náběhové hrany v místě, kde se spojuje s koncovou částí křídla.

Vizuálně markantnější je úprava nosového kužele, jehož předsunuté nosníky spolu s přesunutím montážních bodů na větší plochu křídla zabezpečují jeho robustnější upevnění. Křídlo by se nyní pod zatížením mělo zkroutit o něco méně. 

Nosníky předního křídla mají samozřejmě svůj vliv i na struktury proudění směřující k difuzoru a vzhledem k tomu, že úpravami prošly i některé další díly, které mají podobný vliv, dalo by se předpokládat, že tato novinka byla nutná právě kvůli zvýšení účinnosti podlahy při tvorbě přítlaku.

S novými nosníky předního křídla může souviset zavedení lopatek s ostřejším záhybem ve spodní části, které vidíme v levé polovině obrázku připevněny ke spodnímu povrchu přední části monokoku. 

Zatímco úpravy, o kterých byla řeč dosud ovlivnily proudění na úrovni podlahy, respektive podél spodní části bočnic, následující změny byly namířeny na proudění přes bočnice.

K předním brzdovým kanálkům byl přidán drobný prvek určený k vytvoření víření a nastavení počátečních podmínek pro proudění, které pokračuje k náběhovým hranám bočnic.

Předtím, než se však toto proudění k náběhovým hranám bočnic dostane, je třeba jej „na cestě“ usměrnit – proto přechod od upevnění zpětných zrcátek se svislou stopkou k řešení s držákem ve tvaru „L“.

Bočnicové panely odteď obklopují náběhové hrany bočnic nejen zboku, ale i zvrchu tak, jak je to v poslední době zvykem u několika konkurenčních týmů.

Díky novému uspořádání chladicího systému mohli inženýři konečně přesunout výstupy horkého vzduchu směrem k podlaze. Nový štíhlejší kryt motoru a rozšířený zadní díl bočnic působí mnohem elegantnějším dojmem, ale co je nejdůležitější, byl spolu se všemi zmíněnými vylepšeními nasazen rovnou do závodů.

Předchozí kapitola Následující kapitola
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00