Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?

Velké balíky úprav nasadili v Rakousku zejména McLaren a Force India. Ferrari pak využilo vybrané fungující novinky, což slavilo úspěch.
Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Force India
  6. Toro Rosso

Ten, kdo si už začínal myslet, že McLaren na tento ročník šampionátu rezignoval, dostává ránu pod pás. Stáj z Wokingu přivezla do Spielbergu dlouho očekávanou velkou nadílku vylepšení v čele s kompletně přepracovaným předním křídlem.

Klepněte pro větší obrázek

Letos jde již o druhou velkou revizi předního křídla a zároveň návrat k některým konceptům z konce sezóny 2012.

Pouze náběhová hrana hlavního profilu a koncové části zůstaly téměř nedotčené. Vše ostatní se od základů změnilo. Křídlo má nyní „trojrozměrněji“ tvarovaný hlavní profil i obě klapky.

Zde je zajímavé všimnout si (1) zvětšení rozestupu mezi rohy obou klapek. Jde o nový přístup, díky němuž lze vytvářet několik menších nezávislých víření namísto jednoho silného víru.

Moderní přední křídla generují převážnou většinu předního přítlaku na vnějších okrajích, zatímco vnitřní okraje vedle neutrální středové sekce se využívají spíše na tvorbu víření ovládajících fungování karoserie dále po proudu. 

Tato víření mají pak obrovský význam při tvorbě přítlaku v zadní části vozu. Nosníky předního křídla, lopatky pod šasi, přední část podlahy, deflektory před bočnicemi: toto všechno funguje jako jeden celek a pomáhá přednímu křídlu při posílání správného víření pod podlahu a podél bočnic až k difuzoru.

Z dalších úprav předního křídla zmiňme (2) zúžení kaskádových prvků připevněných ke koncovým částem křídla a přidání (3) svislých lopatek na vnitřku.

Kromě toho, že tyto lopatky mají za úkol nasměrovat proudění kolem vnějších stran kol, posílají dvojici víření na vnitřní strany kol, s čímž souvisí i několik dalších změn včetně následující modifikace předních brzdových kanálků.

Třídílné lopatky na spodní straně šasi byly vyměněny za dvoudílné se štěrbinou.

Změny v přední části auta by neměly požadovaný efekt bez korespondujících úprav podlahy a difuzoru. McLaren proto rozšířil difuzor na maximální povolenou šířku a seřízl Gurneyho klapku na jeho okrajích.

V prostřední sekci difuzoru navíc přibyla série generátorů víření podle vzoru Red Bullu, respektive Lotusu, kteří takové prvky v těchto místech využívají již jistý čas.

Předchozí kapitola Následující kapitola

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10