Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?

Velké balíky úprav nasadili v Rakousku zejména McLaren a Force India. Ferrari pak využilo vybrané fungující novinky, což slavilo úspěch.
Jaké nové díly přivezly týmy do Rakouska?
Seznam kapitol
  1. Obsah
  2. Mercedes
  3. Ferrari
  4. McLaren
  5. Force India
  6. Toro Rosso

Poměrně dost novinek Ferrari v uplynulých závodních víkendech nefungovalo. Scuderia tentokrát posbírala ty, které v poslední době ukázaly alespoň náznak potenciálu a zavedla i pár nových vylepšení. Všechny očividně fungovaly, protože byly hned napoprvé nasazeny rovnou do závodu.

První novinkou pro Rakousko byly bočnicové panely s pozměněným tvarováním svislé části. Oproti minulé verzi byly tyto prvky natažené směrem dozadu za účelem získání lepší kontroly nad prouděním, které obtéká bočnice po stranách. 

Na obrázku jsou rovněž starší dvojité nosníky zadního křídla nasazené u Räikkönena a porovnávány s posledním řešením jednoho pilíře u Alonsa.

V pátek se tým věnoval vícerým takovýmto srovnáváním. Obrázek zachycuje dva monoposty jednak v konfiguraci pro nižší úroveň přítlaku bez (1) kaskádového křídla a s kanadskou verzí (2) krytu motoru na obrázku výše (takto oba monoposty nastoupili do závodu) a jednak kaskádové křídlo ze Španělska v kombinaci s nepatrně odlišným volnějším krytem motoru na obrázku níže. Šlo pravděpodobně o plán B v případě, že by se zopakovaly problémy z Kanady.

Rakouskou novinkou číslo dva byly u Ferrari hustěji uložené a nově vytvarované křídlové prvky připevněny za zadní brzdové kanálky. 

Týmy s oblibou využívají mezeru v pravidlech, která křídla v těchto místech umožňuje. Přítlak na nich vytvořený působí přímo na kola, aniž by musela být přítlačná síla přenášena přes systém pérování náprav.

Důležitost těchto křídel je dnes stále velmi vysoká, přesto, že jejich účinnost je po odstranění vlivu výfukových plynů z této oblasti podstatně nižší než v minulých letech.

Předchozí kapitola Následující kapitola
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00