Jaké nové díly nasadily týmy v Kanadě? Novinky Ferrari efekt nepřinesly

Podívejte se na přehled novinek, které týmy přivezly na Velkou cenu Kanady. Největší pozornost mělo vzbudit Ferrari se svým velkým balíkem. Na trati se ale přínos novinek neprojevil.
Jaké nové díly nasadily týmy v Kanadě? Novinky Ferrari efekt nepřinesly
Seznam kapitol
  1. Úvod
  2. Mercedes
  3. Red Bull
  4. Ferrari
  5. Force India
  6. McLaren
  7. Lotus
  8. Sauber
  9. Caterham

V podání Ferrari se opět očekávala velká várka novinek počínaje aerodynamickými vylepšeními přes mechanické úpravy včetně vylepšení pohonné jednotky až po nový software zaměřený na zlepšení ovladatelnosti motoru. Vynaložené úsilí se však na výsledcích nijak pozitivně neprojevilo.

Největší vizuální změnou byla nová karoserie v zadní části vozidla (kryt motoru a zadní díly bočnic). Ferrari se rozhodlo podle vzoru Mercedesu a Red Bullu přesunout výstup horkého vzduchu zpod karoserie blíže k podlaze a zcela odstranit mohutný otvor v okolí koncovky výfuku, díky čemuž mohl být kryt motoru výrazně zeštíhlený.

Na druhou stranu se však kvůli tomu musely prodloužit bočnice a zvětšit jejich výstupní otvory, které se nyní nacházejí až za předními částmi ramen zadní nápravy. Těsnější karoserie však nemohla být použita v závodech, protože podle Ferrari nebyl chladicí systém schopen odvádět teplo z pohonné jednotky.

Se zmiňenou změnou karoserie souvisí i nepatrná úprava horní části bočnicových panelů, která slouží k tvorbě sestupného proudění podél bočnic.

V pátek bylo na Räikkönenově autě otestované i zadní křídlo se zkrácenou DRS klapkou bez Gurneyho klapky na její odtokové hraně, ale do závodů obě auta nastoupili se standardními klapkami. Ferrari se také vrátilo ke staršímu řešení uchycení zadního křídla dvěma nosníky, zatímco ve Španělsku a Monaku bylo použito nové uspořádání s jediným pilířem.

Podobně jako u Mercedesu byly upraveny lopatky za předními brzdovými kanálky.

Z dalších novinek zmiňme vylepšení podlahy, které si pochvaloval Alonso, nebo změny pohonné jednotky, které očekávané zlepšení nepřinesly. Kromě toho, že mizerná ovladatelnost představující největší slabinu Ferrari stále přetrvává, objevily se nové problémy s detonačním spalováním. 

Předchozí kapitola Následující kapitola

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10